-

‘Zet data centraal in de reisbranche’

Volgens Big Data expert Andy Owen Jones zetten nog veel te weinig bedrijven in de reisbranche in op Big Data. We spraken met hem op eTravel over de nieuwe mogelijkheden die Big Data biedt.

“De uitdaging voor de reisbranche is dat er enorm veel combinaties mogelijk zijn. Veel bedrijven zijn daarom nog te weinig bezig met de gebruikerservaring”, vertelt Jones. “Consumenten zijn gemiddeld zes tot acht uur bezig met het uitzoeken van hun vakantie, met wel 70 zoekacties. Daar kunnen ze wel zes tot acht weken mee bezig zijn. En niet vanwege de voorpret.”

Weinig partijen die Big Data volledig inzetten
Voor de toepassing van Big Data geeft Jones de Amadeus Groep als voorbeeld, een Spaanse beursgenoteerde gigant in de reisbranche dat 75.000 transacties per seconde verwerkt. “Bedenk dat iedere transactie op verschillende manieren kan worden verwerkt. En dan hebben we het alleen nog over boekingen. Er zijn maar weinig partijen die Big Data gebruiken om hun ecosysteem te begrijpen. Booking.com is er daar zeker eentje van, een partij om in de gaten te blijven houden.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond