B2B online

Nieuwsbrief

 

Artikelen in B2B online

Transformatie Deli XL: hoe online nu 95 procent van de omzet genereert

Afgelopen oktober won Anouk Beeren namens Deli XL de Digital Transformers Award. In krap zes jaar tijd heeft de manager E-commerce & merchandising er met een transformatie voor gezorgd dat het online verkoopkanaal nu 95 procent van de bedrijfsomzet genereert. Maar “het begint het nu pas”. Hoe heeft ze dat aangepakt en wat is nu de volgende stap?


Industrieel Klimmen: ‘Veilig werken op grote hoogte’

Vorig jaar werd ruim de helft van de hernieuwbare elektriciteit opgewekt door windmolens. Tussen nu en 2019 moet er zelfs twee keer zoveel megawatt worden opgewekt in de windenergiesector, waardoor deze markt enorm groeit. Eén van de bedrijven die hier al snel op in wist te spelen, is Industrieel Klimmen.


CloudSuite haalt geld op voor internationale uitbreiding

CloudSuite, een e-commerce platform voor groothandels, merkfabrikanten en retailers, heeft een niet nader gespecificeerde investering opgehaald bij investeringsmaatschappij 5square en bestaande investeerders. Het bedrijf gaat het geld gebruiken voor verdere uitbouw van het platform en toekomstige uitbreiding naar België, Engeland, Frankrijk, Duitsland en Scandinavië.


Acht inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing in B2B

Je hoeft geen genoegen te nemen met een middelmatig e-maildesign als je e-mailmarketingcampagnes opzet voor een B2B-bedrijf. Misschien denk je dat je als B2B-marketeer niet kunt aankomen met grappige of ludieke promoties om producten of diensten te verkopen zoals dat binnen B2C wel kan. Maar een groot deel van succesvolle e-mails die B2C-marketeers gebruiken om de aandacht in de inbox te trekken zijn ook van toepassing voor B2B.


B2B-handel kijkt naar digitale megatrends

B2B-handelaren zijn klaar voor de volgende stap in digitalisering. Dit blijkt uit het rapport Taking the Fast Track into the Digital Future of B2B Commerce dat werd opgesteld door Vanson Bourne in opdracht van Intershop. De B2B-webshop is ingeburgerd, de focus ligt nu op big data analytics, Internet of Things en mobile.


Dit vinden B2B-inkopers nu echt van online content

Leads converteren tot klanten is in het komende jaar de grootste uitdaging voor sales en marketing, bleek onlangs uit nieuw onderzoek. Content ter begeleiding is daarin een belangrijk ingrediënt. Toch blijkt veel van die content niet te voldoen aan de verwachtingen. Wat zijn daarin de veelgemaakte fouten?


Meer artikelen in B2B online

Topic: B2B online

Hier vind je de laatste ontwikkelingen op het gebied van Business-to-Business online marketing, communicatie en sales. Blijf op de hoogte aan de hand van achtergrondartikelen, best practises, opinie en cases. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere Marketing topics