More stories

Nog steeds ongewenste verkooptelefoontjes ondanks wet

Zo’n 80 procent van de consumenten wordt weleens lastiggevallen door telefoontjes van marketeers die iets aan hen willen verkopen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De telemarketingwet die in 2021 van kracht werd en een einde moest maken aan deze telefoonterreur, werkt niet goed.

Customer Experience

Waarom targeten merken nog steeds niet op specifieke talen?

Je zou verwachten dat na de publicatie van het populaire onderzoeksrapport over inclusieve advertentiepraktijken op YouTube, adverteerders massaal waren overgestapt op […]

Customer Engagement

Hoe je met AI leads genereert als B2B-marketeer

Ook bij B2B-leadgeneratie kan AI helpen, namelijk op het gebied van chatbots, ‘lead scoring’, personalisatie, campagneoptimalisatie en e-mailmarketing.

Customer Engagement

Emerce TV: ‘Retail schuift naar directe klantrelaties’

Retailers dachten pre-corona nog dat ze wilden investeren in locatiegebaseerde marketing. Het nieuwe winkelgedrag vertelt hen dat ze beter kunnen werken aan directe klantrelaties en actieve engagement.

Customer Engagement

AI-startup Neople haalt 1,5 miljoen euro op

De investeerders Peak en Curiosity steken anderhalf miljoen euro in de start-ups Neople uit Den Bosch. Dat bouwt een ‘uitzendbureau’ voor digitale medewerkers in customer support-teams.

Venture

Hoe je klantdata inzet voor drie veelgenoemde strategische doelen

Veel organisaties worstelen met de concrete connectie tussen de klantdata die ze hebben en het nastreven van strategische doelen. Hoe zet je klantdata in?

Customer Engagement

GroupM verkoopt Conversational aan start-up Neople

Neople uit Den Bosch neemt de chatbottak Conversational van GroupM over. De start-up gebruikt generatieve AI waardoor bedrijven bots kunnen inzetten als ware digitale werknemers.

Start-ups

Interview: Jan van der Harst over WhatsApp als volwaardig e-commercekanaal

WhatsApp als volwaardig verkoopkanaal staat hier nog in de kinderschoenen. Insider helpt bedrijven die WhatsApp-commerce in hun kanalenmix willen inbouwen.

Customer Engagement

Uitdaging voor mediabedrijven: bouw rijke klantrelaties en kom los van ‘big tech’

Met name mediabedrijven worstelen met de kwaliteit van hun klantgegevens. Met een datagedreven werkwijze verbeter je de betrouwbaarheid van de data.

Data

Omzet Messagebird naar 582 miljoen (+34%)

Digitaal postkantoor Messagebird zag zijn omzet in 2022 met een derde stijgen tot 582 miljoen euro. Door stijgende kosten kleurde het nettoresultaat nog rood.

Venture

Omnichannel-strategie wordt eenvoudiger en bereikbaarder, ook voor het mkb

Omnichannel gaat niet om het formaat maar de inrichting van je bedrijf. Bovendien brengen nieuwe tools, zoals AI, het ook technisch binnen handbereik.

Customer Engagement

B2B-mailings: minder verzenden, vaker geopend

Zakelijke mailings scoorden in 2022 voor een aantal sectoren beter dan in de consumentenmarkt, zo blijkt uit de jaarlijkse Nederlandse E-mail Marketing Benchmark.

Marketing

‘Consument voelt zich niet begrepen door digitale assistent’

Hoewel consumenten openstaan voor geautomatiseerd klantcontact, voelt 90 procent van de Nederlandse consumenten zich hierbij niet goed begrepen. Dat blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek dat DirectResearch en Y.digital in samenwerking met onder andere de Klantenservice Federatie en TNO dit jaar voor de vierde keer publiceren.

Customer Service

Groeien met de inzet van first-party data

Groeien terwijl de advertentiekosten beperkt blijven is lastig. Dat doen met first-party data is een extra uitdaging. E-mail wordt dus steeds belangrijker.

Customer Engagement

Personalisatie: online huidverzorgingsadvies van L’Oréal

De consument verwacht benaderd te worden met een ‘personal touch’ zonder overal gevolgd te worden. L’Oréal doet dat met zijn online Skin Genius.

Innovatie