Customer Loyalty

Topauteurs in Customer Loyalty

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Customer Loyalty

Millennial net zo (graag) merkentrouw als babyboomer

Millennials aan een merk binden is onbegonnen werk; loyaliteit is dood; de generatie van na 1980 denkt eigenlijk alleen nog maar in micro-momenten waardoor de behoefte in het moment de loyaliteit eigenlijk altijd overtreft. Weer anderen zeggen dat er niets veranderd is. Hoe denkt de millennial eigenlijk zelf over loyaliteit?


ACM: Betaal niet voor ongeldige abonnementen op kortingssites

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor agressieve telefonische verkoop van abonnementen op online kortingsdiensten. Consumenten hoeven niet te betalen als het abonnement telefonisch is afgesloten. Pas nadat de consument schriftelijk heeft ingestemd met het aanbod is er sprake is van een geldige overeenkomst.


Customer engagement: vijf belangrijke ontwikkelingen

Iedere retailer, wholesale organisatie en ook steeds vaker de producent moeten zorgen voor betrokken klanten. Die krijg je door de beste omnichannel beleving te bieden. Dat gaat veel verder dan alleen het plaatsen van de bestelling en de bezorging. Wij zien vijf belangrijke ontwikkelingen rond customer engagement.


Hoe Amazon Go indirect zorgt voor doorbraak omnichannel in 2017

Het meest interessante retailnieuws van vorig jaar arriveerde pas laat in December: de onthulling van ‘Amazon GO’, de cashloze selfservice supermarkt. Een spectaculair filmpje laat een supermarkt in Seattle zien, waar klanten door een combinatie van inchecken, sensoren en kunstmatige intelligentie producten kunnen pakken, en zonder enige handeling kunnen uitchecken door simpelweg naar buiten te lopen. Betalen gebeurt automatisch, net als bij Uber.


Cadeaukaart blijft populair

Cadeaukaarten en -bonnen in welke vorm ook zijn nog steeds erg populair. Dat blijkt uit de grote hoeveelheid beschikbare kaarten die steeds breder worden verkocht bij supermarkten, warenhuizen, gemakswinkels en andere retailers. GfK signaleert dat in de eerste tien maanden van 2016 het aantal verkochte cadeaukaarten gestegen is met 10 procent. 61 procent van de […]


Meer artikelen in Customer Loyalty

Topic: Customer Loyalty

Hier vind je alle informatie over het optimaliseren van de klanttevredenheid en -loyaliteit. Hoe vind je de juiste klanten? Wat zijn goede customer loyalty-programma's? Hoe stimuleer je het aantal aankopen van klanten? Is het mogelijk om positieve mond-tot-mond reclame te beïnvloeden? De antwoorden vind je hier. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere Marketing topics