Customer Loyalty

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Customer Loyalty

Hoe Amazon Go indirect zorgt voor doorbraak omnichannel in 2017

Het meest interessante retailnieuws van vorig jaar arriveerde pas laat in December: de onthulling van ‘Amazon GO’, de cashloze selfservice supermarkt. Een spectaculair filmpje laat een supermarkt in Seattle zien, waar klanten door een combinatie van inchecken, sensoren en kunstmatige intelligentie producten kunnen pakken, en zonder enige handeling kunnen uitchecken door simpelweg naar buiten te lopen. Betalen gebeurt automatisch, net als bij Uber.


Cadeaukaart blijft populair

Cadeaukaarten en -bonnen in welke vorm ook zijn nog steeds erg populair. Dat blijkt uit de grote hoeveelheid beschikbare kaarten die steeds breder worden verkocht bij supermarkten, warenhuizen, gemakswinkels en andere retailers. GfK signaleert dat in de eerste tien maanden van 2016 het aantal verkochte cadeaukaarten gestegen is met 10 procent. 61 procent van de […]


Loyaliteit neemt af, speel in op de vier micro-momenten

Die stip op de horizon is een goed einddoel, maar denk ook aan de belangrijkste verandering van nu. Consumenten zijn minder loyaal aan bedrijven. Ze willen vooral dat hun behoeften in het moment bevredigd worden. Dat biedt kansen voor bedrijven: zorg voor informatie op het juiste moment en in de juiste context.


Hoe loyaliteit zonder een loyaliteitsprogramma werkt voor Apple

Een NPS van 72 en een gemeten merkloyaliteit van 87 procent. Een van de top tien merken waar millennials trouw aan zijn. En volgens de Customer Loyalty Engagement Index is Apple het nummer één merk voor laptops, tablets en smartphones. Apple is best-in-class als het gaat om merkloyaliteit. Maar de verkoopcijfers vallen steeds vaker tegen […]


Infographic: opvallende feiten in Data Driven Marketing

Nederlandse organisaties die investeren in data-driven marketing zijn positief gestemd over de opbrengst hiervan. Klanttevredenheid wordt als belangrijkste winst genoemd, gevolgd door omzetgroei. Toch wordt anno 2016 nog steeds minder dan de helft van de organisatiebesluiten onderbouwd met inzichten uit data. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van het DDMA Data Driven Marketing Onderzoek 2016.


Meer artikelen in Customer Loyalty

Topic: Customer Loyalty

Hier vind je alle informatie over het optimaliseren van de klanttevredenheid en -loyaliteit. Hoe vind je de juiste klanten? Wat zijn goede customer loyalty-programma's? Hoe stimuleer je het aantal aankopen van klanten? Is het mogelijk om positieve mond-tot-mond reclame te beïnvloeden? De antwoorden vind je hier. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere Marketing topics