Dialogue Marketing

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Dialogue Marketing

BPD verkoopt huizen online: met marketing automation meer klantbetrokkenheid

BPD heeft als verkoper van huizen te maken met een nogal complexe klantreis en een makelaar als tussenliggende partij. Het bedrijf biedt de klant daarom sinds kort de mogelijkheid die schakel over te slaan. De nieuwbouwhuizen koopt men gewoon online. Met marketing automation wordt de klantbetrokkenheid daarvoor vergroot. Een aanpak die veel gelijkenissen vertoont met marketing automation in een B2B-omgeving, vertelt senior E-Business Manager Erik van der Wal.


Hoe dialoogmanagement klantenservice slimmer maakt

Een call center of helpdesk functioneert vaak als een firewall tussen frontoffice en de klant en tussen frontoffice en backoffice. Wie echt met klanten in gesprek wil gaan, moet af van deze traditionele opzet. Door Skype for Business te combineren met een dialoogmanagementplatform kun je dialogen tussen klanten, medewerkers, groepen en partners in alle kanalen managen en integreren in het business proces. Bijkomend voordeel: het is voordeliger en effectiever dan de huidige manier van werken.


Acht manieren om het succes van je chatbot te meten

Chatbots, bedrijven als KLM, Univé, Mediamarkt en Booking.com maken er inmiddels al gebruik van. Andere merken en organisaties houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Ondanks een groeiend aantal organisaties dat er gebruik van maakt worstelen marketeers met de wijze waarop het succes van chatbots gerapporteerd kan worden.


Meer artikelen in Dialogue Marketing

Topic: Dialogue Marketing

Hier vind je de laatste ontwikkelingen op het gebied van Dialogue Marketing, een veelomvattende visie op marketing waarin de dialoog met de consument centraal staat. Binnen die dialoog is content de centrale boodschap en de stem van uw bedrijf. Blijf op de hoogte aan de hand van achtergrondartikelen, best practices, opinie en cases. Ook bijdragen aan dit Topic? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere Marketing topics