More stories

Odido: Marketing-KPI’s hoger na rebranding

De rebranding van T-Mobile naar Odido pakt goed uit voor het telecombedrijf. De merk-KPI’s liggen hoger en het bedrijf heeft er meer klanten door gekregen.

Marketing

Jort Kelder wint hoger beroep tegen Google over nepadvertenties

Tv maker Jort Kelder heeft in hoger beroep een tegen Google gewonnen. Het gerechtshof in Amsterdam oordeelt dat Google te weinig heeft gedaan om nepadvertenties met de beeltenis van Kelder te weren.

Online advertising

Viktor van der Wijk nieuwe managing director UM

Viktor van der Wijk start per 2 april als managing director bij mediabureau UM. Hij volgt daarmee Carolien van ’t […]

Digital Agencies

Emerce Retail: ‘Webwinkels, stop met SEO. Maak je eigen content’

Marketeers bij webwinkels werken praktisch allemaal op dezelfde manier en dat is toevallig net de praktijk die Google steeds minder waardeert. “Stop daarmee”, betoogt Chantal Smink. “Claim een autoriteit.”

Online marketing

OOH platform Sage+Archer gaat verder als Vistar Media

Sage+Archer zal voortaan verder gaan onder de naam Vistar Media. Naast het inkoopplatform voor digital out-of-home (DOOH), biedt het nu ook een supply-side platform en lokale ondersteuning voor buitenreclame-exploitanten in Europa.

Online marketing

M2|OC verzorgt mediastrategie Bike Totaal

Fietsretailer Bike Totaal, onderdeel van Dynamo Retail Group, heeft na een proef van drie maanden gekozen om ook voor de lange termijn samen te gaan werken met mediacommerce-bureau M2|OC. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de off- en online mediastrategie, -planning en -inkoop.

Online marketing

Brandsom koopt concurrent Longrun

Marktplaatsspecialist Brandsom koopt Longrun, vooral actief met Zalando, om zijn portfolio marketingdiensten uit te breiden.

Venture

Herre Deurloo nieuwe e-commercemanager van Amac

Herre Deurloo is in dienst getreden als nieuwe e-commerce- en categoriemanager van Apple-specialist Amac. In die rol is hij verantwoordelijk voor alle e-commerce- en marketingactiviteiten en het gehele accessoiresassortiment van Amac.

Online marketing

AI beheerst programma Emerce Digital Marketing Live!

Sony realiseerde een spectaculaire kostendaling voor productlanceringen. Hoe belangrijk was AI hierin? Martin Andersen van Sony vertelt er meer over op Emerce Digital Marketing Live! op donderdag 6 juni in de Beurs van Berlage.

Marketing

Oprichters van Home lanceren influencermarketingbureau Combo

Met focus op maatschappelijke waarden en communities lanceren de ondernemers echt socialbureau Home (oud-Hammerfest) het influencermarketingbureau Combo.

Influencer marketing

Bauhaus kiest N=5 als lead campagne bureau

Na een korte bureau oriëntatie heeft Bauhaus, de belangrijkste bouwmarkt van Duitsland, voor N=5 gekozen als strategisch partner op het gebied van merkpositionering en campagnes. De bouwmarkt heeft vier vestigingen in Nederland en een groeiend marktaandeel.

Online marketing

[Emerce TV] ‘Fix je conversie, verbeter de checkout’

Veel kleine ingrepen aan de betaalpagina van webwinkels kunnen tot grote verbeteringen in de conversie resulteren. Martijn van Tongeren van Plug&Pay vertelt op Emerce TV hoe.

Conversie

Mediabedrijven willen schadevergoeding voor ‘misbruik Google op de advertentiemarkt’

Een groep van meer dan dertig Europese mediabedrijven wil van Google schadevergoeding van 2,1 miljard euro. Daaronder ook de uitgeverijen DPG Media, Mediahuis en Roularta.

Online advertising

Apple Search Ads uitgerold naar Latijns Amerika

Apple Search Ads wordt binnenkort gelanceerd in de regio Latijns-Amerika. Advertenties zullen binnenkort verschijnen in de App Store voor Brazilië, Bolivia, Costa Rica, Dominicaanse Republiek, El Salvador, Guatemala, Honduras, Panama en Paraguay.

Online advertising

Alex Stil en Rob van Nuenen stappen in bij Billy Grace

Alex Stil en Rob van Nuenen sluiten zich aan bij start-up Bill Grace als nieuwe angel investors.

Online marketing