What's new

Top stories

Het Jaar van Fake Nieuws

En ineens had het internet een probleem: fake nieuws. Sinds de verrassende uitslag van de Amerikaanse verkiezingen wordt er gediscussieerd over de betrouwbaarheid van de nieuwsvoorziening op internet. Echt bewezen is het niet, maar ook Google-topman Sundar Pichai vermoedde dat nepnieuws invloed heeft gehad op de verkiezingsuitslag.


Consumenten betalen wél voor online content

Betalen consumenten wel of niet voor online content? Nederlandse contentsites zoals Linda.TV, Ajaxshowtime.com en Margriet.nl zijn terughoudend om geld te vragen aan consumenten want ‘die betalen toch niet voor content’. Nederlandse experimenten en ervaringen uit het buitenland schetsen een ander beeld. Wat zijn de opties voor Nederlandse blogs?


Mediagebruik scheidt jong en oud

Er lijkt een tweedeling te ontstaan onder de Nederlandse bevolking wat betreft het gebruik van (digitale) media. De oudere mediagebruiker verkiest traditionele media en apparaten boven de nieuwe media en moderne apparaten. Jongeren en hoogopgeleiden communiceren het meest actief en lopen voorop in online mediagebruik, zegt het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).


Meer artikelen in Media

Nieuwsbrief