Communicatie

Andere Topics in Media

Emerce Jobs

 

Artikelen in Communicatie

Interne communicatie, de transitie naar videocommunicatie

Hedendaagse interne communicatie professionals worden geconfronteerd met een hoop nieuwe uitdagingen. Waar vroeger iedereen van 9 tot 5 op kantoor aanwezig was, is dit sinds ‘Het Nieuwe Werken’ niet langer de realiteit. Een groot deel van de werknemers werkt thuis of vanuit een flexplek. Dit biedt natuurlijk vele voordelen, maar hoe zorg je er nu voor dat alle neuzen binnen de organisatie dezelfde kant op blijven staan? In dit blog ga ik dieper in op de trends uit internationaal onderzoek en geef ik handvatten en inspiratie over hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw boodschap echt aankomt.


Visual Storytelling: geen praatjes, maar plaatjes

Corporate presentaties kunnen wel wat luchtigheid gebruiken. “Twee woorden en een icoontje per slide, dat moet genoeg zijn,” is de overtuiging van Fiona Passantino (The App Train), senior user experience specialist bij Nationale Nederlanden Investment Partners. Fiona gebruikt Visual Storytelling om financiële producten uit te leggen: zij vertaalt de complexe boodschap naar beelden of korte animaties. Vier vragen aan dit ‘One Woman Visual Storytelling Department’.


Netflix, Meester Bart en Henk Krol winnen Beste Sociale Awards

Op de derde editie van De Beste Social Awards, de prijsuitreiking voor de meest opvallende uitingen op social media, is Netflix uitgeroepen tot het Beste Merk, Meester Bart nam de onderscheiding voor Beste BN’er in ontvangst en 50PLUS fractieleider Henk Krol is bekroond voor zijn felicitatie-berichten aan reeds overleden personen in de categorie Slechtste Bericht.


Is Digital Out Of Home marketing het laatste effectieve massamedium?

We zitten in een tijdperk waarbij de effectiviteit van traditionele media afneemt, gebruik van adblockers toeneemt en content de nieuwe heilige graal van online marketing blijkt te zijn. Marketeers worden uitgedaagd om de doelgroep nog beter en specifieker te bereiken. Out Of Home marketing wint aan effectiviteit. Zal Digital Out Of Home marketing door innovatieve hoogstandjes dit jaar definitief doorbreken?


Consument straft organisaties voor slechte communicatie (infographic)

De Europese consument wordt overspoeld met irrelevante communicatie en junkmail. 84 procent van de Europeanen en 86 procent van de Nederlanders blijkt zelfs bereid actie te ondernemen tegen merken en organisaties die ‘ondermaats communiceren’. De grens van klantloyaliteit komt hierdoor in gevaar, volgens nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh.


Meer artikelen in Communicatie

Topic: Communicatie

In het Topic Communicatie vind je tips, tricks, achtergronden, cases, best practices en opinie op het gebied van communicatie. Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Je leest het in dit Topic. Zelf bijdragen aan dit Topic kan: mail naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere Media topics