Deel dit artikel
-

O2 besteedt sales en marketing uit aan bellers

O2 zet crowdsourcing in voor een nieuwe MVNO, GiffGaff. De gebruikers zijn zelf verantwoordelijk voor sales, marketing en klantenondersteuning.

Giffgaff, de online en sim only mobile virtual network operator (MVNO), draait op het netwerk van O2 in het Verenigd Koninkrijk. Deze week werd het initiatief gelanceerd. Door klanten in te zetten voor verschillende taken, hoopt O2 de operationele kosten laag te houden.

De verschillende vormen van samenwerking bij bijvoorbeeld Wikipedia en andere social media, inspireerde O2 tot het opzetten van dit initiatief. De sim-only operator geeft gebruikers via een puntensysteem geld terug wanneer ze nieuwe klanten binnen weten te halen.

Het is ook mogelijk om een video up te loaden waarin een van te voren vastgestelde marketingstunt wordt uitgevoerd. Een online forum moet helpen bij de klantondersteuning. Bij het helpen van klanten op dit forum zijn ook weer punten te verdienen. De punten ingeruild worden voor geld, maar kunnen ook ingezet worden voor beltegoed.

Twee keer per jaar wil het bedrijf de beste gebruikers op een rijtje zetten. Het geld dat normaal naar grote marketingcampagnes zou zijn gegaan, of naar een callcenter, daarvan wordt een deel aan de klanten gegeven die de beste bijdrage hebben geleverd.

O2 hoopt de actieve gebruikers te vinden in de groep die doorgaans ook actie is met bijvoorbeeld het plaatsen van reviews op andere sites. Maar ook bellers die zich verder niet willen bemoeien met marketing, sales of klantondersteuning, zijn welkom.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond