Deel dit artikel
-

Uitgevers bespreken nieuwe variant STIR-onderzoek

Vandaag komt op uitnodiging van het STIR, de Stichting Internet Reclame, een aantal grote uitgevers bijeen om een nieuwe variant van het Internet Bereiksonderzoek te bespreken. Het huidige bereiksonderzoek van de STIR beperkt zich tot consumentensites. De nieuwe variant zou de online business-to-business-markt in kaart moeten brengen.

"Intomart heeft voor ons onderzoek gedaan naar hoe zo’n online b-2-b panel eruit zou moeten zien. De resultaten daarvan worden vandaag gepresenteerd aan een aantal grote b-2-b uitgever plus enkele bestaande SRIT-leden", zegt STIR-voorzitter Peter Wiegman. Onder meer Reed Business Information en VNU Business Publications zijn van de partij. Volgens Peter de Jong, business development manager bij Reed Business Information bevinden de gesprekken zich in “een vergevorderd stadium.”

Wiegman: “We gaan ook direct inventariseren wie zich aan zo’n initiatief zouden willen binden. Ik wil deze keer graag vooraf garanties. Bij het consumentenbereiksonderzoek hebben de founding fathers, Adlink, Ilse media, IP iMedia, Lycos, MSN, Tiscali, Wanadoo en WebAds, een risico gernomen. Maar deze keer wil ik eerst het budget rond hebben voordat we starten.”

Mochten de financiën rondkomen, dan laten de eerste metingen nog wel even op zich wachten. Wiegeman: “Een half jaar vind ik heel ambitieus." Hoeveel geld er nodig is om de b-2-b variant te realiseren, daarover wil Wiegman nu nog niets zeggen, maar hij verwacht dat voldoende uitgevers zullen instappen. "Ik denk dat dat gaat lukken."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond