Deel dit artikel
-

Eccky commercieel van start

Vanaf de deze week wordt het virtuele MSN-kindje Eccky onder de aandacht van het grote publiek gebracht. Vandaag start een tv-commercial van Dorito's en Eccky over de eerste commerciële Eccky actie, een virtueel spel met de naam Flirt & Scoor. Vrijdag is al een bannercampagne op onder meer MSN en CU2 gestart.

“De Eccky is nu definitief uit de bètafase,” zegt Yme Bosma, Bussines Manager Eccky van Media Republic. De komende weken volgen meer commerciële acties. Zo zal Media Republic volgens hem op heel korte termijn in samenwerking met Telfort een mobiele versie van Eccky lanceren. “Over een paar maanden mogen de experts dan hun mening geven of Eccky een marketingflop- of topper is,” zegt Bosma, verwijzend naar een Emerce-artikel over ‘de grootste marketingflop van 2005’  van enkele weken geleden.

De Dorito’s Flirt & Scoor actie is afgelopen woensdag van start gegaan en loopt tot eind augustus. In elke Dorito’s chipszak zit een kaartje met twee codes. Die codes geven recht op een gratis Eccky. Bosma: “Je kunt een code weggeven aan een echt persoon, zodat je samen een gratis Eccky maakt. Of je voert beide codes zelf in, zodat iedereen op jouw profielpagina kan zien dat je ‘flirtalicious’ bent.” Rondom dit flirt-principe heeft Media Republic een vrij uitgebreid virtueel Eccky-spel gemaakt.

Sommige deelnemers geven op de site aan het spel vrij ingewikkeld en gecompliceerd te vinden. Bosma: “Dat zijn deelnemers die via de Eccky-site op de actiesite terecht zijn gekomen, en geen commercial of kaartje hebben gezien.” De reacties van deelnemers zijn, zo zegt Bosma, nuttige ‘input’. “Wij hebben de afgelopen maanden al het nodige geleerd van de eerste ervaringen met Eccky.”

De doelgroep van de Dorito's actie is 13- tot 24-jarigen, een iets oudere doelgroep dan die van Eccky (tussen 8 en 18). “Wij hebben ontdekt dat de iets oudere doelgroep het opvoeden van een virtueel kindje niet als doel op zich ziet, maar als middel. Daarom hebben we bij deze actie een link met de werkelijke wereld gelegd, waarbij gebruikers op een laagdrempelige manier met elkaar kunnen flirten.”

Dorito's is de actie gestart, omdat het Eccky-concept goed aansluit bij de doelgroep van Doritos chips, vertelt Cees-Jan Adema, directeur Public Affairs bij Smiths Food Group. “Het is een actie die voor zowel ons als Media Republic aantrekkelijk is. Wij doen deze actie omdat die gewaardeerd wordt door onze doelgroep, terwijl Eccky onder de aandacht van een groot publiek komt.”

Deel dit bericht

9 Reacties

Carlo

Ik ben niet commercieel ingesteld, vandaar mijn vraag: Wie betaalt wie nu eigenlijk bij z'n actie ?

Marloes

Ik vind dit wel een slimme samenwerking. Als ik chips zit te eten verveel ik me doorgaans. Als ik dan een gratis i-pod kan winnen, ga ik even kijken op de bijbehorende site, maar wanneer ik een gratis kind kan maken kijk ik zeker! Ben benieuwd of eccky nu snel groot gaat worden, de tijd zal het leren.

Ernst

Dat is het! Eccky voor wanneer je niets (beters) te doen hebt.

John

"….maar wanneer ik een gratis kind kan maken kijk ik zeker! " Misschien dat ik een iets spannender leven heb, maar ik voel die hele trigger nog niet echt. Een I-Pod vind ik dan een stuk interessanter.

Marloes

John, dat is niet zo'n sympatieke opmerking. Daarnaast denk ik dat jij ook niet de doelgroep bent, die zit namelijk op school en achter MSN als ze de kans krijgen denk ik.

Rogier

En wordt het wat met Eccky..?

annemarie

op welke site kan je die code invoeren wil iemand me dat vertellen? mail het dan even naar:s89s890@hotmail.com(dat is mijn e-mailadres)

Don

Bij deze Annemarie:  http://www.eccky.nl/eccky_nl_doritos/Home/Home_Single  Veel plezier,Don

Olivier

Ik heb al jaren het idee dat Dorito's zich presenteerd als een volwassen chippie. Hoog ingezet op extreme sports en dergelijke coole zaken. Eccky is voor de Tamagotchi leeftijd. Kids kennen Dorrito's "niet" en grown-ups moeten niks hebben van dat infantiele msn-tooltje. Die maken liever zelf kinderen .. groot.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond