Deel dit artikel
-

Marketingbedrijf koopt weblog Badmutsen.nl

Marketingbedrijf De Heus Multi Response Media heeft het weblog Badmutsen.nl voor een onbekend bedrag overgenomen. Het is de vierde overname van De Heus in korte tijd; onlangs kocht het bedrijf de sites RSSfeeds.nl, Feedread.nl en Nieuwstijger.nl.

De overeenkomst over de overname is begin april gesloten, laat Tim Roemer, verantwoordelijk voor de digitale activiteiten bij De Heus, Emerce desgevraagd weten. De officiële bekendmaking van de overname vindt over vier weken plaats, als de vernieuwing van de site is doorgevoerd. Badmutsen.nl was eigendom van een bedrijf dat anoniem wil blijven.

Badmutsen.nl wordt door tien vrijwilligers voorzien van content, die ze meestal op internet vinden. Op het weblog zijn vooral korte video’s te zien – veelal komische situaties of babe-gerelateerde filmpjes – die met name een mannelijke doelgroep aanspreken. Volgens Roemer is zeventig procent van de bezoekers man; de gemiddelde leeftijd van het 'badmutsenpubliek' is tussen de 16 en 30 jaar.

De Heus wil Badmutsen.nl onder meer gebruiken voor het plaatsen van advertenties van eigen adverteerders. Het marketingbedrijf wordt ingeschakeld om leads en ‘aandacht’ te verwerven voor adverteerders. De Heus doet dat met name via een netwerk van eigen sites; het bedrijf heeft meer dan veertig sites in het bezit. Roemer: “We houden ervan om alles in eigen beheer te doen en zelf verkeer te genereren. Door de kennis die we hebben opgebouwd over adverteren op weblogs, weten we dat blogs interessant zijn voor adverteerders.”

Op dit moment verschijnen op Badmutsen.nl wekelijks twee tot drie zogenaamde advertentieposts, door adverteerders ‘ingevulde’ weblogposts. Daarnaast zijn er op de site bannerposities beschikbaar en advertentielinks. H&B advertising is verantwoordelijk voor de verkoop van advertentieruimte. Dat bedrijf blijft volgens Roemer voorlopig het advertentiebeheer doen. Roemer: “De advertentieruimte die over is, vullen we zelf met advertenties van adverteerders uit ons eigen netwerk.”

De Heus is gevestigd in Hoorn en heeft 17 medewerkers. Het bedrijf is uitsluitend actief in Nederland en heeft meer dan 300 adverteerders in zijn netwerk. Klanten zijn onder meer Dell, De Lotto, De Staatsloterij, ANWB en Sanoma.

Deel dit bericht

7 Reacties

Olivier

Badmutsen is toch geen speciaal weblog of zie ik wat over het hoofd? Zo'n weblog maak je toch, dat ga je toch niet kopen?

Doron

Olivier, je koopt ook niet de vormgeving, maar de bezoekers, content en naamsbekendheid.

Olivier

Okay, maar 15.000 is geen groot weblog, de content is 100 in een dozijn en naamsbekendheid is nu ook niet giga te noemen.

Anton

Is gewoon een PR verhaaltje. Stelt niks voor.

Jan Willem Keus

Wat zal deze overname hebben opgeleverd voor de 10 vrijwillers die dit weblog telt?

Robbedoes

jammer.Ik zie de meer waarde voor Badmutsen ook niet in de verkoop.Wat hebben wij er als badmutsen van het eerste uur nu aan advertenties?

lionel

@ JWK: Ik denk niet dat de vrijwillegers aan substantieel gedeelte hebben gekregen, aangezien er een bedrijf achter zit waar de verkoop mee is gesloten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond