Deel dit artikel
-

Online wervingscampagne Rabobank wint prijs

Een online wervingscampagne van de Rabobank heeft deze week de eerste prijs gewonnen in de categorie interactieve media bij de Jaarprijzen Personeelscommunicatie. De campagne bestaat uit een per e-mail verspreid filmpje waarin de kijker – een potentiele kandidaat voor een functie bij de bank -live gebeld wordt.

In april startte het onderdeel Private Banking van de Rabobank met de wervingscampagne om lokale banken te helpen bij het werven van commerciële medewerkers. Centraal punt van de actie is de site www.begrijpjijonzeklanten.nl. Onderdeel van de campagne is het winnende filmpje.

Het filmpje wordt per e-mail verspreid en moet potentiele kandidaten voor een vacature bij Private Banking bereiken. Wie naar de video kijkt ziet een echte account manager (Henk Heek) van de bank. Deze manager ontvangt tijdens het filmpje een telefoontje van een kennis die hem een tip geeft over een goede kandidaat voor een functie. Die kandidaat is de kijker van het filmpje. De manager belt in het filmpje met de kandidaat. Op dát moment, dus het moment van bellen ín het filmpje, gaat de mobiele telefoon over van de kijker. Deze krijgt een opgenomen stem te horen die verwijst naar de actiesite met vacatures.

De jury van de Stichting Jaarpijzen Personeelscommunicatie over de campagne: “Uitstekend gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de huidige techniek biedt om een ‘wat krijgen we nou?’ effect te creëren. De verrassing kan bijna niet groter zijn.”

Het filmpje is ondertussen meer dan 3000 keer doorgestuurd, zegt een woordvoerder van de Rabobank. In totaal staan er meer dan 100 vacatures open bij 55 lokale Rabobanken. “Inmiddels hebben we al 85 sollicitanten via de online campagne. De eerste kandidaten zijn daadwerkelijk aangenomen.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond