Deel dit artikel
-

SNS Bank start met flinke promotie betaalsysteem Bill

Een dik jaar na de introductie heeft online betaalsysteem Bill van de SNS Bank ongeveer 10.000 gebruikers. Gebruikers van Bill konden in eerste instantie alleen via MSN-messenger betalen. Ondertussen is het systeem ook los van Messenger te gebruiken.

In maart 2005 introduceerde de SNS Bank online betaalsysteem Bill. Het betaalsysteem was speciaal ontwikkeld voor jongeren die gebruik maken van MSN Messenger. MSN-gebruikers met een Bill-account kunnen betalen bij aangesloten webwinkels en bedragen naar andere MSN’ers overmaken.

Ondertussen is betaalsysteem Bill niet uitsluitend meer bereikbaar via het tabblad van MSN-messenger maar ook via de Bill-website, vertelt woordvoerder Saskia Van de Giesen van de SNS Bank. “Uit reacties van gebruikers begrepen we dat MSN Messenger niet voor iedereen overal toegankelijk is.”

Van de Giesen vergelijkt Bill met een prepaid portemonee. “Je kunt geld op je Bill-account zetten door een bedrag van je bankrekening over te maken naar je account. Vervolgens kun je op veel plekken online afrekenen met Bill.” Er bestaat geen minimumbedrag dat een gebruiker op zijn Bill account kan zetten; het maximum is 500 euro.

De doelgroep waar SNS Bank zich op richt met Bill is, net als bij de introductie, jongeren tussen de 18 en 25 jaar. Daarnaast is Bill met name geschikt voor kleine betalingen, voor micropayments, zegt Van de Giesen. “Het zijn vooral jongeren die ringtones, games of mobiele content kopen op het internet. Dat zijn kleine online aankopen waar Bill voor bedoeld is.”

Momenteel bieden 250 Nederlandse sites de mogelijkheid om te betalen met Bill. Aan het einde van deze maand moeten dat er al 300 zijn, zegt Van de Giesen. "Wij zijn aantrekkelijk voor partijen omdat we structureel goedkoper zijn als betalingssysteem. Shops sluiten zich daarom graag aan bij Bill." Omdat het netwerk van sites die Bill aanbieden voldoende groot is, gaat de SNS Bank zich vanaf nu echt richten op de promotie van de betaaldienst bij consumenten, aldus de woordvoerder.

Zonder heel actief te werven zijn er momenteel zo’n 10.000 gebruikers van Bill. Aan het einde van dit jaar hoopt SNS Bank dat dat aantal is gegroeid naar 25.000. Die groei wil de bank bereiken door met meer webwinkels te gaan samenwerken. Met Free Record Shop, Ticketservice en Mojo, bestond al een samenwerking. Zo is er een permanente afspraak met Free Record Shop die inhoud dat gebruikers van Bill geen verzendkosten hoeven te betalen.

Recentelijk is SNS Bank samenwerkingen gestart met Kijkshop, Speurders en Bart Smit. Bij Speurders wint elke tweehonderdvijftigste betaler met Bill een Sony Playstation Portable. 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond