Deel dit artikel
-

Talpa in sms-dienst met auto-informatie

Talpa gaat samenwerken met de twee partijen achter SMS-dienst CarSpotter. Consumenten kunnen door het sturen van een sms'je naar CarSpotter met daarin een kenteken informatie over elke Nederlands personenauto, motorfiets of bedrijfswagen opvragen. Talpa zal op televisie, internet en radio aandacht besteden aan de dienst.

For Sale Communicatie en Golden Bytes, de twee partijen die in maart CarSpotter in stilte lanceerden, willen door de samenwerking met Talpa de SMS’dienst flink onder de aandacht van de Nederlanders brengen. Hoewel de dienst een stille start kende, is er al wel een vaste groep gebruikers, vertelt Jorrit Kuipers van SMS-bedrijf Golden Bytes. “Ik kan geen aantallen noemen, maar we zien dat een groep structurele gebruikers is. We gaan nu met Talpa echt aan het merk bouwen.”

Wie gebruik wil maken van CarSpotter heeft een mobiele telefoon nodig en een kenteken. Na het sturen van een SMS’je met daarin de cijfers en letters van een kenteken, ontvang je twee berichten. Eén bericht met daarin de gegeven over het bouwjaar, merk, type en nieuwwaarde plus een indicatie van de actuele waarde van de auto. In een tweede SMS-bericht staat informatie over de prestaties van de auto: maximum snelheid, aantal cilinders, aantal PK’s, acceleratie en gewicht. Per bericht betaalt de gebruiker 1,50 euro.

Volgens de partijen achter CarSpotter is de dienst in eerste instantie bedoeld als hulpmiddel voor kopers en verkopers van auto’s. “Met CarSpotter weet de consument wat de dealer weet over auto’s, motoren en bedrijfswagens.” Uit de eerste ervaringen blijkt dat de dienst ook een hoge ‘fun factor’ kent, vertelt Kuipers van Golden Bytes. “Veel mensen vinden het leuk om te weten wat de auto van de buurman of de baas heeft gekost. Of om alles te weten over een auto die naast je in de file staat.”

De aan het kenteken gekoppelde gegevens zijn volgens Kuipers voor iedereen vrij opvraagbaar. Onder meer via internetsites, hoewel daar volgens hem niet alle informatie op te vinden is.

“Wij denken dat CarSpotter een leuke dienst is voor de mensen die wij dagelijks bereiken via onze verschillende kanalen,” zegt woordvoerder Thomas Notermans van Talpa tegen Emerce. “Het is een onderwerp dat interessant is voor onze doelgroep.” Talpa heeft volgens hem nog geen concrete plannen voor hoe ze de dienst onder de aandacht gaat brengen van zijn publiek. “We willen niet zozeer aandacht vragen in reclamezendtijd. Het initiatief is er, de uitwerking volgt nu.”

Deel dit bericht

4 Reacties

G Blijlevens

Talpa is samen met de sms-dienst providers compleet en helemaal van de pot gerukt … daar gaat je privacy … Dit moet toch niet kunnen ! Overheid, doer er iets aan ! 

Edwin

hoezo privacy als het een slimme combinatie is van openbare bronnen…

Vincent Heidinga

Dat gezeur over privacy ook altijd.. @ G Blijlevens;Wat kan jou het schelen dat je buurman komt te weten dat je Opel Astra 10k heeft gekost? Je zou er juist om gaan kunnen lachen i.p.v. je negatieve gedachte. Het kost je buurman immers 3 euro terwijl hij het ook zelf aan je had kunnen vragen? 😀

Lieske

Wahahahaha ik heb het geprobeerd (even testen), maar bij de actuele prijs stond mooi: ONBEKEND!!!!Dus het lijkt mooier en erger dan dat het is!! Erg eerlijk is de reclame dus niet……

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond