Deel dit artikel
-

KLM: één op vier tickets online geboekt

Het aantal online boekingen bij KLM is vergeleken met vorig jaar met bijna 30 dertig procent gestegen. Gemiddeld wordt iets minder dan één op de vier van alle tickets online geboekt. Dat meldt een woordvoerder van KLM aan Emerce.

Afgelopen najaar introduceerde KLM wereldwijd een vernieuwde website. De nieuwe site moet door een verbeterde en eenvoudigere navigatie leiden tot meer boekingen. Ook het aantal betalingsmogelijkheden op de site is uitgebreid. Sinds kort is het voor Nederlanders onder meer mogelijk om op de KLM-site te betalen met iDeal.

Op dit moment test KLM nieuwe concepten als een gepersonaliseerde site en een ‘call me now’ optie. Volgens een woordvoerder van KLM zullen deze concepten, als ze succesvol blijken, een vast onderdeel gaan vormen van KLM.com.

Het aantal online boekingen staat niet gelijk aan de hoeveelheid mensen dat per e-ticket reist. Wie online boekt, moet in sommige – relatief uitzonderlijke – gevallen nog met een papieren ticket reizen. Aan de andere kant worden ook bij offline boekingen e-tickets verstrekt, aldus de KLM-woordvoerder, die geen gegevens heeft over het percentage reizigers dat reist met een e-ticket.

Ongeveer dertig procent van de reizigers die met een e-ticket vanaf Schiphol reizen maakt gebruik van de mogelijkheid om via KLM.com thuis in te checken. Dat is een groei van bijna 50 procent vergeleken met vorig jaar. Tweederde van de vertrekkende KLM-passagiers op Schiphol gebruikt de self service check-in.

Het grootste deel van de online boekingen van KLM-tickets vindt plaats via KLM.com. Het gaat om een percentage van 65 procent. Het overige deel van de boekingen wordt gerealiseerd op partnersites van de KLM.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond