Deel dit artikel
-

Adidas en Toyota uit startblokken in Second Life

Adidas, Toyota en ook PR-bureau Text100, het Amerikaanse Kankerfonds en telecombedrijf Telus openen digitale vestigingen van hun bedrijven in de digitale wereld Second Life (SL). Een gestaag groeiend aantal bedrijven tast af hoe ze om moet gaan met digitale sociaal gedreven omgevingen. Inbreuk op auteurs- en merkrecht begint echter een zorg te worden van onafhankelijke SL-ontwikkelaars.

Het Engelse merkenbureau Rivers Run Red helpt Adidas Reebok bij de creatie van een digitale entiteit in de virtuele 'spelwereld' Second Life. De fabrikant van sportartikelen gaat virtuele prototypes van schoenen ontwikkelen om deze vervolgens te laten beoordelen door de honderdduizenden bewoners van Second Life. Autofabrikant Toyota liet de digitale bouwer Millions of Us werkende virtuele exemplaren maken van zijn Scrion XB (bekijk video). De auto's rijden nu rond door de digitale wereld.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!