Deel dit artikel
-

Na Philips ook ABN Amro in Second Life

Bijna anderhalf jaar na de primeur van de Amerikaanse bank Wells Fargo opent 7 december ook ABN Amro een virtuele bankvestiging op Second Life. Philips kondigde gisteren aan de virtuele wereld te betreden.

Abn Amro wil op Second life informatie aanbieden en een platform creëren waar (potentiële) klanten van de bank elkaar kunnen treffen. Ook gaat de bank op seminars organiseren voor specifieke doelgroepen, zoals startende ondernemers, pas afgestudeerden en zogeheten ‘preferred banking’-klanten. Daarnaast zal Abn Amro Second Life gaan inzetten voor het werven van nieuwe medewerkers.
Wietze Reehoorn, directielid ABN AMRO Nederland: “Second Life is een voorbeeld van een nieuwe generatie internet die snel aan populariteit wint en waar we vanaf een vroeg stadium bij willen zijn. Het geeft een extra dimensie aan de internetbeleving zoals we die nu kennen. Communicatie met klanten via internet wordt er directer en persoonlijker door.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!