Deel dit artikel
-

Praten met Rabobankmedewerker via interactieve tv

De Rabobank is gestart met een pilot waarbij klanten via interactieve televisie direct contact kunnen hebben met een bankmedewerker. Duizend klanten van de bank in Sittard-Geleen kunnen via een videoverbinding praten met een medwerker van de plaatselijke bank. Beeldbellen is onderdeel van een test met interactieve televisie die MediaMall samen met de Rabobank in september in Limburg is gestart.

MediaMall is de leverancier van het gelijknamige tv-product. Op dit moment test MediaMall zijn diensten in Roermond en Sittard-Geleen. Met Mediamall kunnen mensen ‘persoonlijke televisie' maken. Zo kan iedere gebruiker een eigen tv-kanaal beginnen of foto's, video's en muziek bekijken en uitwisselen.

Gebruikers kunnen ook hun bankzaken regelen via televisie. MediaMall is een joint-venture van KPN en Stream Group uit Roermond. KPN wil OpTV gaan aanbieden in het interactieve televisiepakket van Mine, dat begin volgend jaar wordt gelanceerd.

Interactieve bankdiensten
Rabobank ging eerder een samenwerking aan met MediaMall om de mogelijkheden van interactieve bankdiensten via het platform te testen. Naast het regelen van bankzaken, kunnen Rabobank-klanten via het platfom kijken naar het programma Rabo Beleggers TV en Rabo Sport TV. Ook kan via interactieve video's informatie worden verkregen over hypotheken, zorgverzekeringen of het starten van een onderneming.

Als voorlopig laatste dienst is nu ‘beeldbellen' toegevoegd. De testgebruiker die binnen een menu van Rabobank Sittard-Geleen voor ‘beeldbellen' kiest, komt via een directe videoverbinding met een medewerker van de bank in contact. De Beller/kijker kan de adviseur wél zien, maar is zelf niet zichtbaar voor de bankmedewerker.

Deel dit bericht

1 Reactie

Av technicus

Lijkt wel een project van av point b.v.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond