Deel dit artikel
-

SNS bank sluit zich aan bij Ideal

De SNS bank biedt haar internetbankierende klanten voortaan de mogelijkheid om betalingen te doen via Ideal. Klanten van de Rabobank, ABN Amro, ING, Postbank en Fortis konden al gebruikmaken van het online betaalsysteem. SNS Bank sluit zich nu pas aan bij het betaalsysteem omdat het ‘de ontwikkelingen wilde afwachten’, aldus een woordvoerder.

SNS Bank start met Ideal kort nadat het heeft aangekondigd te stoppen met het zelf ontwikkelde online betaalsysteem Bill. Op 8 januari trekt de bank definitief de stekker uit het als mislukt beschouwde MSN-buddy betaalsysteem.

Bill richtte zich op een jonge doelgroep, kende een andere opzet dan Ideal en was bedoeld voor zogenaamde micropayments, hele kleine transacties. Het feit dat SNS Bank nu Ideal gaat aanbieden, heeft volgens een woordvoerder van de bank dan ook geen enkele relatie met het mislukken van Bill. "De samenloop is toevallig."

De SNS Bank heeft een periode de ontwikkelingen rondom Ideal gevolgd en vindt het nu relevant om de dienst aan haar klanten aan te bieden. "We zien nu dat voldoende mensen van het systeem gebruikmaken." Hoeveel internetbankierders SNS Bank heeft, wil de bank niet bekendmaken. De SNS Bank doet daar, zo vertelt de woordvoerder, uit concurrentieoverwegingen geen uitspraken over.

20 procent via Ideal
Jaarlijks vinden in Nederland zo'n 23 miljoen transacties plaats via internet, schreef Emerce eerder. Zo'n twintig procent van die transacties gaat ondertussen via Ideal. In 2012 worden er jaarlijks 50 miljoen Ideal-transacties uitgevoerd, verwacht Currence, sinds november eigenaar van het merk Ideal.

Currence ziet in Ideal een dienst die ook in het buitenland succesvol zou kunnen zijn. Nederland is internationaal voorloper op het gebied van internetbankieren.

Bill klanten krijgen geld terug
Een behoorlijk aantal webwinkels – enkele honderden – had zich aangesloten bij Bill. Het probleem was dat er te weinig gebruikers waren. Het aantal aanmeldingen bleef steken op 10.000. Vanaf begin komende maand kan dit groepje Bill-gebruikers niets meer met hun account doen. Zij hoeven niet te vrezen dat het geld dat zij op hun Bill-account hebben gezet, verdwijnt. "Als mensen nog geld op hun Bill-account hebben staan, dan wordt dat teruggestord," stelt een woordvoerder van de bank gerust.

 

Deel dit bericht

4 Reacties

Mike

Ik weet niet waar dit bericht vandaan komt, maar SNS en Fortis zitten nog helemaal niet bij iDeal. Ze zeggen al maanden dat ze ook mee gaan doen. Volgens eigen zeggen begin 2007 op z'n vroegst.

Charlie

ING en Fortis zijn alleen "acquirer" en nog geen "issuer". De klanten kunnen dus nog geen gebruik maken van iDeal. SNS is sinds een aantal dagen live.

Marc

SNS is al gestart hoor met Ideal, ik zag het al op sns.nl staan Link: http://www.snsbank.nl/index.asp?NavigationID=7729

ilse

Ik zoek me helemaal suf- maar kan geen implementatie voor Ideal vinden bij SNS. Wel kan ik betalen via SNS. Kan iemand mij vertellen hoe het nu precies zit??

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond