Deel dit artikel
-

Endemol maakt videoclip voor MySpace superster

Endemol heeft een overeenkomst gesloten met MySpace superster Tila Tequila. De vrucht van de samenwerking is een videoclip, die speciaal gemaakt is voor een klein scherm. Tequila heeft 1,7 miljoen vrienden op MySpace.

De 25-jarige Tila Tequila is model en zangeres. Ze verscheen in populaire Amerikaanse bladen en presenteerde een aantal tv-shows. Haar echte doorbraak kwam echter op MySpace, waar ze sinds april 2006 de positie heeft van ‘meest populaire persoon.'

De eerste single van Tequila, I Love U, is op dinsdag via iTunes uitgebracht. Over twee weken gaan ook andere internetmuziekwinkels de clip aanbieden.

Tequila werkt niet samen met een platenmaatschappij. Het MySpace fenomeen deed al eerder pogingen muzikaal door te breken. Ze hoopt dat haar MySpace populariteit nu zorgt voor een definitieve doorbraak in de popmuziek. Na een kleine twee dagen stond de clip in Amerika in de top-drie van meest gedownloade video's op iTunes. De single staat in de Amerikaanse iTunes winkel op nummer één in de categorie Hip Hop.

De bijbehorende videoclip is de eerste twee weken gratis op iTunes, voor wie het liedje voor 99 dollarcent heeft gedownload. Een preview van de video staat sinds 14 februari op het MySpace profiel van Tequila. Sinds die dag is de clip ook beschikbaar voor mobiele telefoons. 

Michiel de Gooijer, directeur mobiele tv en video bij Endemol International, sloot de overeenkomst met Tequila: "Tot nu toe was Tequila alleen bekend onder de MySpace gemeenschap. Daarbuiten was ze vrijwel onbekend. Misschien dat nu de doorbraak komt." De Gooijer benadrukt dat de video voor Tequila speciaal voor een klein scherm is gemaakt. 

De mobiele video is in Nederland verkrijgbaar via de portals van Vodafone Live en Orange World. En ook via de Wap-portal misstila.mobi en tilashotspot.com.

Hoewel Tequila geen ondersteuning krijgt van een officiële platenmaatschappij, zijn naast Endemol verschillende professionele partijen betrokken bij de promotie, productie en distributie van haar single. LiveVideo en MySpace helpen bij haar marketingactiviteiten. Rapper Lil Jon was producent van de single. Het bedrijf INgrooves draagt zorg voor de digitale distributie. En daarnaast heeft Tequila nog een p.r. bureau en manager.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond