Deel dit artikel
-

Vzine.nl gebruikt voicemail voor ‘podcasts’

Tot mei houdt het startende bedrijf Vzine.nl proeven op KPN’s netwerk om in bulk voicemails te versturen naar jongeren, zakenlui en reguliere consumenten. De voicemailbus wordt daarmee een veredelde podcastontvanger. Een kleine 1.000 gebruikers registreerden zich voor de proef, onder meer bij AT5, Nu.nl en erotiekdiensten.

"De populairste Vzine, een voicemail magazine, is die van Onderweg naar Morgen. Die heeft nu zo'n 300 abonnees", aldus Jorij Abraham van Vzine.nl. Hij presenteerde gisteren zijn jonge bedrijf Vzine tijdens een Immovator-bijeenkomst op het Mediapark in Hilversum. "We versturen voicemail in bulk aan jongeren, zakenlui en, om het maar zo te zeggen, Jan Modaal."

Abraham gebruikte het afgelopen driekwart jaar om de techniek achter zijn bedrijf te testen op KPN's mobiele netwerk. Zodra de dienst over enkele maanden commercieel van start gaat, is deze enkel bruikbaar voor klanten van KPN.

De ondernemer hoopt echter dat hij voor 2008 ook de klanten van Orange, T-Mobile en Vodafone kan bedienen. Hij gaf gisteren bovendien te kennen dat Vzine nog op zoek is naar contentpartners. In de testperiode is aansluiting gratis. Tot de vroege gebruikers behoren naast AT5.nl en Nu.nl ook Shopgirl, Adformatie en verscheidene entertainmentsites tot het portfolio.

Gemiddeld zijn de 1.000 gebruikers geabonneerd op de voicemails van 2 uitgevers.

Deelnemende bedrijven zetten een invulscherm op hun site waar een gebruiker zich kan aan- en afmelden voor de dienst. De redactie van de website levert de kopij aan.

Vzine vraagt een vergoeding voor het inlezen en digitaal produceren van de voicemailtekst en de bulkverzending daarvan.

Abraham: "We werken met voicemail onder de kostprijs van sms." De retourpaden vanuit de voicemails, de interactiecomponenten waar een bedrijf geld mee kan verdienen, zijn onder meer de koppeling aan een 0900-nummer of premium sms.

Vzine hoopt dat KPN de 'voicemail podcasts' op zijn site aan gaat bieden als premiumdienst. Het bedrijf bereidt momenteel een samenwerking voor met een niet nader genoemde financiele instelling. De organisatie ziet in de voicemailberichten een kanaal om vaker contact te kunnen hebben met zijn beleggende klanten.

Het jonge bedrijf werkt tevens aan een dienst waarbij het berichten uit RSS-feeds voorleest aan nieuwsbehoeftigen en deze als voicemail aflevert.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond