Deel dit artikel
-

Xs4all lanceert sociale online hulpdienst

Internetprovider XS4all lanceert een sociale online hulpdienst waarbij internetters elkaar kunnen helpen. De hulpsite Notienotie kan zo een alternatief worden voor het bellen van de helpdesk, die veel technische vragen krijgt die ze niet ondersteunt.

De site Notienotie.nl is vorige maand online gegaan, maar nog niet gepromoot naar de buitenwereld. De site is niet alleen bedoeld voor XS4All-abonnees, maar voor alle internetters, vertelde interactie-ontwerper Joop Laan zaterdagavond tijdens een bijeenkomst over Web 2.0 in De Balie in Amsterdam.

Een van de redenen voor het starten van Notinotie is dat helpdeskmedewerkers van XS4All regelmatig vragen krijgen over onderwerpen die ze niet ondersteunen. Terwijl onder de XS4All-abonnees die kennis wel aanwezig moet zijn. Volgens Joop Laan moet Notienotie.nl hulp bieden in de vorm van korte handleidingen (how-to's) die internetters gezamenlijk maken.

De site draait niet alleen om technische vragen. Gebruikers kunnen lijstjes met 'wensen' maken en die van anderen bekijken. Vervolgens kunnen ze reacties achterlaten om elkaar verder te helpen en daarna overgaan tot het aanmaken van een How-to, waar iedereen aan kan meeschrijven zoals op een wiki.

Laan gaf tijdens de bijeenkomst toe dat de principes achter NotieNotie.nl lijken op de Amerikaanse site 43Things.com, waar internetters ook doelen en wensen met elkaar delen. XS4All experimenteert met Notienotie met 'Web2.0'-principes als delen, samenwerken, stemmen en taggen. De site is al meer dan een jaar in ontwikkeling. Vorige maand noemde XS4All Notienotie voor het eerst in een nieuwsbrief naar abonnees.

De provider werkt ook een ander zogeheten 'Web2.0'-project, www.nieuwsdata.nl. Op die site, die nog niet is gelanceerd, worden ANP-berichten gekoppeld aan andere weblogberichten over hetzelfde onderwerp. Gebruikers van de weblogdienst van XS4All kunnen er als eerste mee aan de slag. Op Nieuwsdata.nl staat de omschrijving: 'objectief en subjectief nieuws ontmoeten en beïnvloeden elkaar'.

Deel dit bericht

4 Reacties

Bertjan

"sociale online hulpdienst…"Als het over buzz woorden hebt. Vroeger heette dat nog gewoon forum..

Ivo

Volgens mij is discussie ook met een dubbele s. :-) Er zijn meer van dit soort initiatieven. http://www.hellup.nl is een leuke die zich niet beperkt tot computerproblemen

Henk

Kijk eens op http://www.ipbforum.nl/, dit forum is al in de begin fase opgericht hiervoor.

H. J. van Gend - n.v.t.

De drie kleine lapjes op het glasvezelkastje gaan zo’n beetje om het kwartier uit en heb ik geen tv, geen internet en m’n telefoon doet het niet meer.
Dan trek ik het zwarte stekkertje er uit, onderaan het kastje, doe het er weer in en ik heb weer ’n kwartier beeld, internet en telefoon.
Is een nieuw glasvezelkastje een oplossing en zo ja, hoe kom ik dat te weten en wordt dat door xs4all aangebracht?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond