Deel dit artikel
-

Campina volgt trend met webgame

Het lijkt een trend: grote merken willen online games er steeds gelikter uit laten zien en geven daarnaast flinke hoofdprijzen weg. Zuivelproducten Campina volgt de trend en heeft een online game met veel video-elementen gelanceerd ter promotie van gezondheidsdrankje Vifit.

Heineken is een merk dat al enige tijd van zich laat horen op het gebied van online games. Bandenmerk Vredestein lanceerde vorig jaar een online racegame, die door veel gamers werd geprezen. Ook Endemol en De Staatsloterij lieten recent van zich horen op online gamegebied. Beide bedrijven lanceerden een game met flinke prijzen. De winnaar van het spel van Endemol ontvangt 17.000 euro. De Staatsloterij heeft een (belastingvrije) hoofdprijs van 25.000 euro.

De webgame van Campina – ‘Wie van de 10' – is de naam game al ontgroeid. Het bedrijf dat verantwoordelijk was voor de uitvoering van de game, Yourzine, noemt het spel namelijk een ‘interactieve online televisieshow'. "Vooral de combinatie tussen de grote hoeveelheid streaming video en interactieve keuzemogelijkheden voor de spelers maken het spel bijzonder," schrijft het bedrijf in een aankondiging. Bureau Lemz bedacht het concept van de game.

Gameflow
Hoewel de makers van ‘Wie van de 10' vandaag pas met hun spel naar buiten treden, staat de game (of show) al anderhalf week online, vertelt directeur Michiel van Riemsdijk van Yourzine. In de tussentijd is de game op een aantal aspecten aangepast. "Wij houden de gameflow voortdurend in de gaten, en kijken hoe we de flow kunnen verbeteren." Hiermee bedoelt Van Riemsdijk dat het bedrijf kan zien op welke momenten in het spel spelers vaak afhaken. Op die momenten maakt het bedrijf een aanpassing, bijvoorbeeld door een spelmoment korter te laten duren.

Als een speler de game tot het einde uitspeelt, is hij daar ongeveer tien minuten mee kwijt. Of in de persberichtterminologie van Yourzine: "Als iemand alle mogelijkheden van het spel maximaal uitprobeert krijgt hij minstens 10 minuten online televisie-entertainment."

Op de verpakking van Vifit staat een aankondiging van de game. Promotie vindt ook plaats via verwijzingen bij TV-commercials. Daarnaast is er een online campagne, met de gebruikelijke elementen: banners, AdWords en e-mailing. Voor de e-mailcampagne maakt Campina gebruik van e-mailadressen die het bedrijf heeft verzameld via haar eigen website.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jaap

Heineken al enige tijd? Hallooo.. +/- 10 jaar terug lanceerde Heineken als eerste al een online game. Een soort adventure waar je kon kiezen uit verschillende soorten van vervoer. Auto, Trein, Vliegtuig en boot. Alles in 'real-time' en je moest telkens nieuwe je vragen oplossen (zoeken via internet). Als je weer ergens was aangekomen kreeg je een email en kon je aan de slag met de vraag. Zo'n coole game heb ik sindsdien niet meer gezien. Maarja, ik hou van adventures en ik ben geen 13 meer. Nee, ik werk niet bij Heineken maar ik lust het wel…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond