Deel dit artikel
-

Tachtig moskeeën op narrowcastingnetwerk

Nog dit jaar moeten 80 Turkse moskeeën in Nederland zijn aangesloten op een narrowcastingnetwerk. Op dit moment zijn 14 moskeeën voorzien van een scherm, dat informatie en advertenties toont. Adverteerders die zich richten op de Turkse gemeenschap financieren het netwerk.

Meerdere partijen hebben al een poging ondernomen om Nederlandse moskeeën te voorzien van beeldschermen. Vorig jaar schreef Emerce over Smart-screens, dat zowel Marokkaanse als Turkse moskeeën wilde aansluiten op een narrowcastingnetwerk. Dat netwerk is nooit echt van de grond gekomen, blijkt nu.

Een partij die er wél in denkt te slagen om een groot aantal moskeeën van schermen te voorzien, is Ataline. Oprichter van Ataline is Bulent Yigittop. Hij financiert het netwerk vanuit zijn reclamebureau Esthetica. Yigittop zegt drie ton te investeren in het netwerk.

Ataline werkt nauw samen met Diyanet, een Turks overheidsorgaan voor Godsdienstzaken, dat rechtstreeks onder de Turkse premier valt. Onder dat overheidsonderdeel vallen alle Turkse moskeeën, maar ook een groot deel (146) van de Turkse moskeeën in Nederland. Yigittop: "Diyanet heeft ons toestemming gegeven om in de moskeeën schermen op te hangen." Financiering vindt niet vanuit Turkije plaats, benadrukt Yigitopp. Veel hoeven de moskeeën niet te doen. "Zij stellen hun locatie beschikbaar en zorgen voor een internetverbinding."

Bereik van tienduizend per dag
Als straks 110 moskeeën zijn voorzien van een scherm, bereikt van het narrowcastingnetwerk dagelijks zo'n tienduizend mensen, zegt Yigitopp. Het scherm wordt geplaatst in de entreehal van de moskee.

Op de schermen is lokaal nieuws, informatie van de moskee en overheidsinformatie te zien, zegt Yigittop. Advertenties en gesponsorde informatie moeten voor inkomsten zorgen. De schermen worden vanuit een enkele server, van ICT-bedrijf Apva, voorzien van content. Advertenties en informatie kunnen op het gehele netwerk worden getoond, maar ook zijn afgestemd op specifieke locaties.

Ataline is in gesprek met adverteerders, zegt Yigittop. Onder meer met een zorgverzekeraar. Andere partijen met wie hij graag zou willen samenwerken zijn gemeenten en banken.

Deel dit bericht

3 Reacties

Eddguenni

Ik wil graag reageren op uw artikel 'tachtig moskeeen op narrowcastingnetwerk'.U schreef 'Vorig jaar schreef Emerce over Smart-screens, dat zowel Marokkaanse als Turkse moskee wilde aansluiten op een narrowcastingnetwerk. Dat netwerk is nooit echt van de grond gekomen, blijkt nu. ' Dat netwerk is wel degelijk van de grond gekomen. Momenteel zijn er al meer dan 40 moskeeen met daar boven op alle Marokkaanse consulaten in Nederland aangesloten op dit netwerk.  Dat netwerk dat nooit van de grond is gekomen is nog eens met vele andere instellingen en stichtingen bezig om smartscreens te plaatsen. Trots om een innovator te zijn in plaats van imitator, is SmartScreens degene die met het concept op de markt is gekomen. www.smartscreens.nl Met vriendelijke groet, S.Eddguenni

Jos

de heer Eddguennie is zeker niet de man die het vermogen heeft om als innovator met zo een concept op de markt te komen. Het bedrijf 2BeCeen is de eerste die het concept op de markt heeft gezet en de echte imitator is dus S.Eddguenni

Canol Zeren

Erg bijzonder dat er mensen zijn die "durven" om zich een rol te eigenen als innovator.Ik vraag me ernstig af hoe je een innovator kunt zijn als je "meeloopt" vervolgens het idee gaat kopiereeen en ook nog eens hardware gaat ontvreemden!Wij wensen S.E dan ook erg veel succes met zijn ding!  En als er mensen zijn voor het echte verhaal, schroom niet drop me a line of bel me (0624820970)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond