Deel dit artikel
-

15.000 hotelkamers op narrowcastingnetwerk

Meer dan 15.000 Nederlandse hotelkamers zijn voor het einde van dit jaar aangesloten op het narrowcastingnetwerk My Horeca TV. Dat zegt het bedrijf dat het nieuwe netwerk opzet. “Narrowcasting is vaak niet meer dan een kabelkrant. Wij gaan echt zelf programma’s ontwikkelen.”

My Horeca TV is een idee van het bedrijf SD Beheer BV, een soort management consultancy bureau voor horecagelegenheden. "Wij zagen dat narrowcasting opkwam, maar dan vooral in de detailhandel," zegt Hans Derlagen, mede-oprichter van SD Beheer. Derlagen is niet onder de indruk van bestaande narrowcastinginitiatieven in de horeca. ON richt zich op bars en clubs; Librium TV beheert een netwerk van schermen in McDonald's restaurants. "Als ik op die schermen kijk, zie ik vooral commerciële informatie."

Derlagen zegt dat My Horeca TV zich onderscheidt van andere netwerken, omdat het zelf content gaat produceren voor het kanaal. Iets dat Librium TV en ON overigens ook voor hún netwerken doen.

My Horeca TV richt zich in eerste instantie uitsluitend op hotels. Voor het einde van dit jaar moeten tussen de 200 en 300 hotels zijn aangesloten op het netwerk. De hotels hebben gemiddeld tussen de 60 en 70 kamers, vertelt Derlagen.

Bezoekers van de hotels zien, als ze de tv op hun kamer inschakelen, straks direct My Horeca TV. Ook in de lobby van het hotel hangt een scherm dat beelden van My Horeca TV toont. Dat zou betekenen dat aan het einde van dit jaar meer dan 15.000 schermen in hotels zijn aangesloten op het narrowcastingnetwerk. Op dit moment zijn zo'n 25 hotels aangesloten op het netwerk, dat in april officieel van start ging.

Zelf produceren
Hotels die op het netwerk willen, betalen maximaal 50 euro per maand voor een licentie, vertelt Derlagen. Een hotel kan via internet inloggen op de server van My Horeca TV. Een hotel mag maximaal 75 procent van de zendtijd invullen. De overige zendtijd vult My Horeca TV op. "In de meeste gevallen vullen wij ook een deel van de 75 procent op, omdat een hotel niet voldoende eigen content daarvoor heeft." My Horeca TV verdient aan commercials, die landelijk kunnen zijn of gericht op een regio.

Voor het vullen van het netwerk, werkt My Horeca TV onder meer samen met Spits, dat nieuws(beelden) levert. Met gratis dagbladen De Pers en Dag voert het bedrijf gesprekken, aldus Derlagen.

"Wij willen ons echter vooral richten op het zelf produceren van programma's." Het narrowcastingnetwerk is daarvoor onder meer een samenwerking aangegaan met acteur John Jones, bekend van comedyserie Sam Sam. Jones bedenkt zelf al enige jaren tv-formats.

Deel dit bericht

5 Reacties

Edo van Santen TV4B

kleine aanvulling: in samenwerking met TV4B.com wordt, vanaf 1 juni 2007, tevens een wekelijks tv-programma op de narrowcasting netwerken verzorgt, waarbij nieuwe video-advertenties op TV4B.com worden besproken.

xangadix.net

Ja goed idee hoor; eigenlijk absurd dat dit nu pas gedaan wordt. Ik weet alleen niet of dat worldclip experience nu wel de beste partner is; hun player is hier op verschillende machines erg buggy en ze zijn vergeten een onReleaseOutside aan de scrubber te hangen. Ook de previous en next knop doen niks. Wel zonde als je net op emerce gefeatured wordt

Dennis

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom een adverteerder geld steekt in commercials op een netwerk waar de gebruiker makkelijk van weg kan zappen. Verder heb je veel te maken met buitenlandse kijkers die sowieso een andere behoefte hebben, afgezien van de lands gebonden marketingbudgetten.

hans-peter akkerman

Knap hoor, zo kort bezig en nu al een van de grootste en meest toonaangevende onafhankelijke narrowcastingkanalen in Nederland! Lees ook in dit verband: http://tinyurl.com/ynme6w  

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond