Deel dit artikel
-

Raymond Spanjar online mediaman van het jaar

Raymond Spanjar en Heleen van Oord zijn de winnaars van de Adwards, de prijzen voor online mediaman en mediavrouw van het jaar. Het is de tweede keer dat de prijzen zijn uitgereikt. De winnaars zijn donderdagavond bekendgemaakt.

Spanjar is boegbeeld en medeoprichter van online sociaal netwerk Hyves. Van Oord is medeoprichtster van digitaal marketingebedrijf DQ&A, was een aantal jaren IPAN-bestuurslid en is initiatiefnemer van de online-enterpreneurs.

De jury noemt 2007 het jaar van ‘de baldadige winnaar Raymond Spanjar.' De jury over Hyves: "Met Hyves daagt Raymond grote uitgeverijen en televisiestations uit. De politiek, dagbladen: ze zijn allemaal op Hyves te vinden en maken het netwerk onderdeel van hun communicatieplan." De jury prijs Spanjar om zijn ondernemerschap. "Raymond is de man op de voorgrond, het boegbeeld van Hyves. Maar hij is uiteraard onderdeel van een team."

Spanjar richtte samen met Koen Kam en Floris Rost van Tonningen Hyves op. Spanjar en Rost van Tonningen verkochten in 2001 beurssite IEX voor een flink bedrag. De oprichters staan alle drie in de Quote 500 junior, een lijst met jonge Nederlandse miljonairs. Quote schat het vermogen van Spanjar, die op 30 staat in de top 500, op 10 miljoen euro. Dat bedrag baseert Quote op een inschatting van de verkoopwaarde van Hyves.

Van Oord valt volgens de jury in de prijzen om ‘haar oeuvre'. "We kunnen zeggen dat de online mediavrouw van het jaar een apart tintje heeft," aldus de jury. "Zij is een initiatiefrijke online onderneemster."

Vakjury
Zowel het publiek als een vakjury hadden invloed bij de bepaling van de uiteindelijke winnaars. De jury nomineerde 20 mannen en 13 vrouwen. Na een publieksstemming bleven uit die groep vijf mannen en vijf vrouwen over. Vervolgens koos de vakjury de uiteindelijke twee winnaars. De jury bestond uit vertegenwoordigers van IPAN, IAB, Adformatie, Kobalt en Emerce.

De Adwards zijn vorig jaar in het leven geroepen door AdLINK Media met als doel de introductie van een award die zou uitgroeien tot een onafhankelijke, gewichtige online media award. Vorig jaar wonnen Stephan Fellinger (o.a. SpinAwards) en Annemiek Verhagen (Tapps). Dit jaar zijn IPAN, IAB en Marketingfacts initiatiefnemers van de Awards.

Deel dit bericht

2 Reacties

Bas

Leuk stel wel!Gefeli jullie beiden…Bas

Peter Phan

Terecht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond