Deel dit artikel
-

Gemengde reacties op Telegraaf-vertrek van Startpagina

Het besluit van De Telegraaf om niet meer te adverteren op Startpagina.nl, vanwege de kosten, leidt tot een hevige discussie. Uit meningswisselingen op verschillende sites blijkt dat de werkelijke waarde van Startpagina-links soms lastig uit te drukken is. Emerce stelde een bondig overzicht samen van de verschillende opvattingen.

Gisteren werd uit berichtgeving van Emerce bekend dat De Telegraaf zijn contracten voor betaalde links op Startpagina.nl niet verlengt. De nieuwe directeur van Telegraaf Classifieds Media, waar onder meer Speurders, de Autotelegraaf en Vacaturekrant onder vallen, analyseerde in de afgelopen weken waar het verkeer aan zijn sites vandaan komt. Hij, Marque Joosten, stelde vast dat er veel duur bookmarkverkeer van Startpagina.nl vandaan komt. Joosten heeft zijn vraagtekens bij de waarde van dat verkeer en neemt tijd voor een strategische heroverweging.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!