Deel dit artikel
-

Nyenrode start met korte opleiding internetmarketing

Universiteit Nyenrode start met een masterclass internet marketingstrategie. De opleiding is bedoeld voor marketingmanagers. Het is voor het eerst dat Nyenrode met een aparte masterclass over internetmarketing start.

In de reguliere MBA-opleidingen van Nynenrode wordt al wel aandacht besteed aan internet en online marketing, vertelt Ed Peelen, hoogleraar marketing en verantwoordelijk voor de masterclass. "Dit is echter voor het eerst dat we met een aparte masterclass komen over online marketing." De masterclass is samen met internetbedrijf Winkwaves en Atos Consulting ontwikkeld.

Tijdens de opleiding komen internettrends aan de orde en wordt ingegaan op hóe deze kunnen worden vertaald in een marketingstrategie.

De masterclass start in november, en staat open voor zo'n 25 deelnemers. Een vergelijking met de MBA Crossmedia gaat niet op. Die opleiding duurt langer en heeft een MBA-status.

Volgens Peelen is de opleiding niet bedoeld voor marketeers die helemaal ‘freaky zijn op het gebied van online marketing'. "Het gaat niet over de allerlaatste trends en snufjes. Maar meer over de doorvertaling van mogelijkheden in de organisatie." Het liefst zou hij een groep hebben die een combinatie is van mensen met ‘veel kennis van zaken' en marketeers die iets minder up-to-date zijn, maar wel veel strategisch inzicht hebben. "Dan kun je een mooie vorm van kruisbestuiving krijgen."

Deel dit bericht

3 Reacties

Dennis Goedegebuure

Ik ben benieuwd of dit initiatief door gezet wordt de komende jaren. Een opleiding voor Internet Marketeer bestaat nog niet echt, en ik stel er mijn vraagtekens bij of dit ook wel echt zin heeft.De markt en industrie veranderd zo snel, dat het beter is om in de praktijk te leren dan in de schoolbanken. Wanneer je een module hebt afgerond is de stof namelijk al verouderd. 

mark vos

@ Dennis "de markt veranderd zo snel,…. " is niet met een d….. schoolbankje of praktijkervaring?

Esther

Een masterclass internetmarketing gaat juist niet over nieuwe gadgets, technologie, etc. Dat zou inderdaad zinloos zijn, omdat de veranderingen te snel gaan, zoals Dennis terecht heeft opgemerkt.  Echter, het gaat om het inzetten van internet als volwaardig marketing instrument. Dus, hoe kunnen de strategische marketingdoelstellingen oa door een juiste inzet van marketing, worden ingevuld.En juist dat is prima te leren. Daarbij staat Nyenrode garant voor de link naar de praktijk, zodat het altijd praktisch toepasbaar zal zijn en het geen "theoretische exercitie" zal zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond