Deel dit artikel
-

Sanoma stapt in tickets

[UPDATE] Sanoma stapt in de online ticketmarkt. De uitgever neemt een belang van veertig procent in het pas gelanceerde Mr.Ticket, dat toegangskaartjes voor attracties verkoopt. Sanoma gaat de toegangskaartjes promoten via haar vrouwentitels.

Ongeveer zestig Nederlandse attractieparken, musea en dierentuinen verkopen vanaf augustus toegangskaarten via Mr.Ticket. Op dit moment zijn dat er zo'n twintig.

Consumenten kunnen via de site op datum een toegangskaart kopen. Wie een kaartje heeft gekocht, kan zich met een geprint kaartje melden bij de ingang van een museum of attractiepark. Een concurrent als Ticketbox werkt op een andere manier: wie via de site een kaartje bestelt, ontvangt het ticket per post thuis.

Mr.Ticket werkt vanaf augustus met flexibele entreeprijzen. Dat betekent dat kaartjes goedkoper zijn, als het aanbod groot is. Mr.Ticket maakt zelf de vergelijking met het prijzensysteem van de luchtvaart. Dat betekent: hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper het ticket.

Het recent opgerichte Mr.Ticket.nl heeft zeven medewerkers in dienst. De site is een initiatief van Kortingswinkel.nl en Link. De ticketsite hoopt te profiteren van het uitgebreide netwerk van bladen en internetsites uit de portfolio van Sanoma, waar Ilse Media onderdeel van is.

Vrouwenbladen
De online uitgever vrouwen, Michiel Kroeks, is vanuit Sanoma verantwoordelijk voor Mr.Ticket. Het is geen toeval dat de ticketsite onder zijn cluster valt, vertelt Kroeks. "Vrouwen bestellen binnen gezinnen het vaakst kaartjes voor pretparken of andersoortige attracties."

De toeganskaartjes worden daarom vooral gepromoot in de vrouwentitels, zowel online als offline. Kroeks geeft aan dat echter 'de gehele portfolio van Sanoma gebruikt kan worden.' De vorm waarin toeganskaartjes onder de aandacht worden gebracht verschilt. Dat kan via advertenties zijn, maar ook via redactionele aandacht.

Volgens Kroeks heeft Sanoma ook naar andere ticketpartijen op de Nederlandse markt gekeken. De keuze is gevallen op Mr.Ticket, omdat deze site zich met name richt op attractieparken.

Sanoma maakt geen financiele details over de deelname bekend.

Update 16.40 uur: Reactie van Sanoma toegevoegd.

Deel dit bericht

5 Reacties

daniel

Wel grappig dat ook Emerce berichtgeving niet controleert voor het te plaatsen. Er wordt gesproken over 60 aanbieders, dit zijn er ongeveer 20. Daarnaast is het niet goedkoper om via MrTicket te boeken dan online bij de aanbieders zelf, neem als voorbeeld bobbejaanland voor 24 augustus, dit kost voor 1 kind en 1 volwassene 44,00 Euro. Via Bobbejaanland.be ben ik voor hetzelfde 42,00 Euro kwijt. En zo zijn er meer voorbeelden. Misschien dat de inmenging van Sanoma hier invloed op zal hebben…

Remco - Redactie Emerce

@Daniel. Er staan op dit moment 20 partijen op de site, daar heb je gelijk in. Volgens Sanoma (Michiel Kroeks) zijn met 60 partijen afspraken gemaakt. Die staan vanaf augustus online.  Verder is het zo dat er op dit moment nog geen kortingen op de site staan. Vanaf augustus is dat wel het geval volgens Kroeks. (Waarmee Emerce sprak).

Doepo

@ remco: Het is mooi dat je uitlegst dat alle informatie in het artikel eigenlijk pas vanaf augustus gaat gelden. Toch is het niet zo raar dat Daniel zo reageert. De persberichten van Mr. Ticket zelf lijken op kortingen te duiden, de homepage van Mr. Ticket suggereert aanbiedingen (" de beste aanbiedingen!") terwijl de kaartjes gewoon duurder zijn dan wanneer je ze direct koopt bij de parken.Kortom, je had wel iets kritischer mogen schrijven en constateren dat Mr. Ticket veel beloofd, maar vooralsnog duurder is dan bij de parken zelf kopen, en wellicht even had moeten wachten met een (op dit moment) misleidende publiciteitscampagne.Bovendien, wie zit er weer achter kortingswinkel? Dat is SNS als aandeelhouder, dus het consortium is nog wat interessanter dan je beschrijft. Die partijen mogen toch geen misleidende dingen doen?Iets kritischer Emerce!

Remco - Emerce

@Doepo, Daniel. Het nieuws is niet dat mr. Ticket met flexibele prijzen gaat werken, maar dat Sanoma een belang neemt in een online ticketsite. Als Sanoma een belang had genomen in een andere ticketpartij was dat ook nieuws geweest.  Daarnaast neemt Sanoma een belang in een net gelanceerde ticketsite, die nog in opbouw is. Dan is het, denk ik, niet raar dat je opschrijft wat die site van plan is (flexibele prijzen onder meer). Op dit moment biedt mr.Ticket die nog niet, dat is een feit. Maar wat een site gaat doen is zeker interessant op het moment dat een grote partij een belang er in neemt (dan gaat het toch zeker ook om de plannen en de toekomst).  Overigens is het persbericht vanuit Sanoma gestuurd, en niet vanuit mr. Ticket.   

Pim

@Daniel: Ik klikte door naar de Skide aanbieding, maar voor deze activiteit biedt Mr Ticket w 2,50 euro korting + 2e dagkaart gratis. Scheelt dus zo'n 55% met de prijs van de Skide website, als de rest van de aanbiedingen ook zo worden… 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond