Deel dit artikel
-

Sloggi zoekt mooiste billen met webwedstrijd

Onderbroekenmerk Sloggi is op zoek naar de mooiste vrouwenbillen en schrijft daartoe een webwedstrijd uit. In Nederland werkt Sloggi samen met TMF en Metro om via het web, met een Hot or Not-wedstrijd en een profielensite, het mooiste paar billen te vinden.

Voor mannen is geen ruimte op 'Show me your Sloggi', de webwedstrijd die volgende maand op volle kracht van start gaat. Het kledingmerk van Triumph International is specifiek op zoek naar vrouwelijk schoon waarin de Sloggi-onderkleding het best tot uiting komt.

Bereik met mediapartners

Sinds begin augustus is de actiesite in de lucht, maar de mediacampagne moet in Nederland nog formeel beginnen. Sloggi werkt hiertoe samen met tv-zender TMF en dagblad Metro. Beide media zijn volgens de woordvoerster van Triumph Nederland bij de actie betrokken als mediapartner.

Het idee voor de speurtocht naar 's werelds mooiste billen is uit België komen overwaaien. "Daar hielden we de billenwedstrijd voor het eerst, in samenwerking met de jongerenzender Jim. Daar deden zo'n 300 meiden aan mee", aldus de woordvoerster van Triumph Nederland. "We willen vrouwen meer bij ons merk betrekken en zetten daar onze website actief bij in. Daarom is ook besloten om de Belgische actie internationaal navolging te geven."

Sloggi-concurrentie welkom

Vrouwen met, naar hun eigen mening, mooie billen kunnen één of meerdere foto's van hun zitvlak inzenden. De redactie van Triumph International kijkt of de foto's gepast zijn, maar let niet op de mate van bedektheid van de billen. Billen met een onderbroek van de Sloggi-concurrentie worden niet uitgesloten van deelname.

Nadat deelneemsters hun foto's online hebben gezet, mogen sitebezoekers stemmen. Dat gaat via een Hot or Not-achtig systeem. Geregistreerde gebruikers mogen zo veel foto's beoordelen als ze willen door er een cijfer tussen de 1 en de 10 te geven.

"De site verwerkte afgelopen 211.000 bezoekers, waarvan 4.000 uit Nederland. Tot op heden registreerden 348 Nederlanders zich en zijn er in Nederland 49 stemfoto's geupload."

Via de site zijn er internationaal zo'n 800.000 e-mails verstuurd, onder meer door vrouwen die vrienden oproepen hun billen tot favorieten uit te roepen.

Nationaal en internationaal

De vrouwen die in Nederland de meeste stemmen krijgen, strijden eind oktober 'on stage' om de eer 'Mooiste Nederlandse derrière'. Die titel mogen ze in een maand later in München op een internationaal podium verdedigen. De wedstrijd 'Show me your Sloggi' wordt in 27 landen gehouden.

Uit de voorlopige tussenstand blijkt dat de billen-top 5 tot op heden circa 2.500 stemmen trok. Er staan twee Bulgaarse billenparen in die top 5.

De woordvoerster van Triumph: "Sommige vrouwen doen voor de lol mee, anderen zijn professionele fotomodellen." In de opmaak van de site is rekening gehouden met 'lachbillen'. Er is een aparte categorie aangemaakt voor humorfoto's.

De wedstrijdsite bevat ook een sociaal element. Vrouwen die foto's van hun billen inzenden, krijgen automatisch een eigen profielpagina. Dat systeem is vergelijken met profielensites als Hyves, Cu2 en FaceBook. Fans van bepaalde stellen vrouwenbillen kunnen zich als 'billenvriend' toevoegen. Het overgrote merendeel van de vrienden zijn mannen.

Site interactiever

Triumph hield afgelopen voorjaar via zijn site een andere wedstrijd. Daarbij konden creatievelingen en particuliere sitebezoekers zelf een Sloggi-billboard konden maken.

De zegsvrouwe: "Outdoor reclame is voor ons de belangrijkste vorm van reclame." De winnaar van de billboardwedstrijd zag zijn inzending verwezenlijkt worden bij het Gelredome Stadion in Arnhem. Sloggi publiceerde een interview met de winnaar op YouTube.

De woordvoerster: "Tussen begin april en eind juni telden we meer dan 322.000 bezoekers op Sloggifun.nl. Meer dan 17.000 bezoekers waagden een kansje als Billboard Director. Meer dan 2,7 miljoen commando's werden ingevoerd bij het casten van de modellen."

Triumph International, wiens hoofdkantoor in München zetelt, boekte over 2006 een omzet van 1,5 miljard euro. Het bedrijf is met verscheidene merken wereldwijd actief.

Deel dit bericht

3 Reacties

Emanuel

Triumph International, wiens hoofdkantoor in Mchen zetelt, boekte over 2006 een omzet van 1,5 euro. Het bedrijf is met verscheidene merken wereldwijd actief. Ik neem aan dat 1,5 euro een ander bedrag moet zijn 🙂

Jasper Houtman

Hallo Erwin, In Nederland heeft Sloggi al eens zoiets gedaan, op de site Kontest.nl (geen grap). Zie: http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=281748

Erwin Boogert - Emerce

@Jasper, je hebt gelijk. Naar ik me gisteren liet vertellen leverde die actie toendertijd enkele duizenden foto's op. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik niet in het Emerce-archief naar dit verhaal heb gezocht. Dus: dank voor het melden.  Overigens, wat zoeken op Emerce.nl betreft, over enkele weken schakelen we over op Google als leverancier van de zoekmachine op de site. Althans, als alles volgens planning blijft lopen 😉

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond