Deel dit artikel
-

Handelssite Skelper vult voetbalstadion Feyenoord

Feyenoord-supporters kunnen sinds vandaag hun overtallige toegangskaarten voor De Kuip verkopen op handelssite Skelper.nl. Het bedrijf sloot behalve met de Rotterdammers ook overeenkomsten met ID&T en Art of Entertainment.

De afgelopen drie weken draaide Skelper.nl onder de radar de laatste publieke proeven en vandaag gaat de site van start. Het bedrijf lanceert een handelssite waar consumenten overtallige toegangskaarten voor sport-, dans-, muziek- en theaterevenementen kunnen verkopen aan andere consumenten.

Met voetbalclub Feyenoord sloot Skelper een overeenkomst. De Rotterdammers maken in en rondom voetbalstadion De Kuip reclame voor feyenoord.skelper.nl. Dat is de subsite waar voetballiefhebbers hun kaartjes kwijt kunnen als ze op een betreffende dag niet kunnen of kaartjes te veel hebben.

Honderden kaarten verkocht

"In de afgelopen weken gingen er enkele honderden Feyenoord-kaartjes van de hand", aldus een woordvoerster. De site verwerkte in de afgelopen drie weken 49.000 bezoeken, een klimmend aantal.

Skelper.nl is opgericht door André Hoogendam, die vanuit zijn bedrijf Depositado technische ondersteuning levert. Skelper verwierf in de afgelopen maanden ook financiering van investeringsbedrijf Boost Company.

De kaartjessite is in gesprek met andere investeringsbedrijven voor een nieuwe investeringsronde. Namen van de potentiële nieuwe geldschieters houdt de woordvoerster voor zich.

Tegen woekerprijzen

Consumenten bieden op de site hun toegangskaarten direct aan aan andere belangstellenden. Skelper koopt de tickets niet op, maar biedt enkel het handelsplatform. "De politieke discussie over woekerprijzen bij internethandel van dit soort kaarten is koren op onze molen", aldus de woordvoerster. "Wij kopen de kaartjes niet op. De prijzen zijn transparant. De verkoper bepaalt."

Skelper-transacties zijn anoniem. De verkoper en koper kennen elkaar niet. De verkoper biedt zijn kaarten aan tegen een zelf te bepalen prijs. Belangstellende kopers betalen de vraagprijs via iDeal. Dat geld blijft in beheer bij Skelper tot koerier UPS de tickets heeft opgehaald en afgeleverd. Zodra de kaarten bij de nieuwe eigenaar zijn, krijgt de verkoper zijn geld uitgekeerd. Skelper ontvangt gemiddeld 10 procent van de transactieprijs.

Focus op Nederland

Skelper heeft vooralsnog geen buitenlandse expansieplanning. Wel rekent het bedrijf voor dat de Europese handel in tweedehands toegangskaarten jaarlijks 7 miljard euro bedraagt.

In januari van dit jaar legde eBay 310 miljoen dollar op tafel om het Amerikaanse bedrijf StubHub te kopen. StubHub is een Amerikaanse handelssite voor toegangskaarten tot tal van evenementen.

Deel dit bericht

4 Reacties

Patrick

Geweldig idee, maar hoe ralateert zich deze manier van kaartenhandel tot de clubcard, waarmee we juist willen voorkomen dat mensen anoniem de stadions bezoeken. De clubs weten immers nu niet wie er de stadions binnenkomt.Hoor het graag.

Bert

Ik heb een seizoenskaart, maar kan een wedstrijd niet, kan ik dan mijn plaats aanbieden?

john

geweldige site waar nog heel veel potentie in zit

Jeroen

Patrick,Voor risiscowedstrijden (clubkaart verplichting, dit zijn 6 wedsrtijden dit seizoen) kunnen alleen mensen met Feyenoord clubkaart op Skelper kopen. Skelper heeft een automatisch controle-mechanisme en daarnaast controleert Feyenoord nogmaals en moeten de mensen bij afhalen van hun kaart zich legitimeren. Sowieso moet je bij het afhalen van je kaart je legitimeren. Clubs weten dus precies wie er hun stadions binnenkomen. Bert,Jazeker. Account aanmaken en vervolgens in een paar clicks je seizoenkaart aanbieden voor de wedstrijd waar je niet naar toe kan. Feyenoord blokkeert (op afstand) jouw kaart voor de bewuste wedstrijd zodra deze gekocht is. Jij krijgt je geld enige dagen na de wedstrijd. John,Dank!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond