Deel dit artikel
-

Campina – Tarzan

In het campagnepanel geven drie deskundigen een rapportcijfer aan een campagnesite. Lees wat de experts ervan vinden en geeft zelf onderaan een cijfer aan de campagnesite! Dit keer de Tarzan actie van Campina.

Ook een goede camapagnesite gemaakt? Mail hem!

– Site: www.campina.nl/tarzan
– Opdrachtgever: Campina
– Opdrachtnemer: Yourzine
– Andere partijen: Media Monks

Als loyaliteitscampagne bedacht Campina een kortingsactie voor de musical Tarzan. Drie streepjescodes van vla pakken leveren € 17,50 korting op een Tarzan musical kaartje op. Om de brede doelgroep (gate keeper tussen 20 en 49 jaar en gezinnen met kinderen tussen 5 en 16 jaar) te bereiken, werd een memoryspel ontwikkeld.

Hierin worden afbeeldingen uit de musical Tarzan gebruikt. Wie het spel het best speelt, valt in de prijzen. Tijdens het spel slingert Tarzan af en toe door het beeld. Wordt Tarzan ook aan geklikt, dan verdient de speler hiermee vijf seconden.

Via www.campina.nl/tarzan komt de bezoeker op een pagina waar hij meer kan lezen over de Tarzan actie en/of hij kan het spel een keer spelen. Meerdere speelbeurten worden verkregen met het doorsturen van het spel naar andere e-mailadressen, zoals van vrienden, collega’s of familie. De actie loopt tot en met week 48.

 

Doel van de campagne:
– Campina wil bij consumenten merkvoorkeur voor Campina vla creëren. Vervolgens de loyaliteit op Campina vla verhogen.
– Daarnaast wil Campina haar e-mailadressenbestand uitbreiden.
– De mogelijkheden van internet moeten binnen de campagne volwaardig worden benut naast de speciale actieverpakkingen, de landelijke printcampagne en de televisiecommercial.

Koen de Groot
Client Service Director bij Redurban
Cijfer: 6

Als sponsor van de Tarzan musical zorg je ervoor dat je bijdrage aan zo’n productie voor je eigen producten en merk iets oplevert. Dit is een voorbeeld waarbij dit niet met heel veel scherpte is gedaan. Twee aspecten moeten dan goed in beeld worden gebracht. Tarzan de musical en Campina (producten) En die twee komen er nou net bekaaid vanaf in een site die toch al niet echt verfijnd is. Ik heb er een tijdje rondgekeken en er is niet een Campina product blijven hangen. Daarnaast vind ik dat Campina als sponsor en rechthebbende van prachtig Tarzan/Disney materiaal een ‘dunne’ actie heeft opgezet. Er zijn enkele foto’s en logo’s van de musical geplaatst op een site die niet echt tot de verbeelding spreekt.
Het concept met streepjescodes ligt voor de hand en kan goed werken en verkoop stimuleren. De actie wordt prima uitgelegd, maar een gemiste kans is het dat je de streepjescodes niet gewoon online kunt invullen maar moet opsturen!
Het memory spel is vaak gebruikt maar nog steeds leuk. Maar liefst twee extra email adressen vragen als je nog een keer wilt spelen, dat kan echt niet…, er zijn immers kinderen bij….

Sander Dullart
Founder Favela Fabric
Cijfer: 4

Je weet natuurlijk nooit hoe een koe een aap vangt, maar de relatie tussen vla en Tarzan wil me niet duidelijk worden. Ook vind ik het jammer dat de actiecodes niet zijn gekoppeld aan het spel (winstverdubbelaar in kunnen zetten met codes?).
Leuk spel, dat wel. Maar wat heeft het met Tarzan te maken? Waarom niet een simpel flash spelletje ontwikkelen waarin Tarzan Jane moet vinden en superkrachten verkrijgt door het drinken van vla. En dat Jane zich dan overgiet met vla om aantrekkelijker te worden. Ofzo.
Het verplicht op de spamlist zetten van vriendjes (hoewel makkelijk te omzeilen) is wel erg dwingend.

Martin van Kranenburg
Online marketing specialist bij LibraLab
Cijfer: 5

Het leukste van het spel is dat er elke dag iets te winnen valt, en de prijzen zijn ook de moeite van het spelen waard. Maar de uitvoering is slordig. Het begint al bij het ontbreken van een heldere uitleg. Bij de instructies staat bijvoorbeeld dat je extra tijd kunt winnen door op Tarzan te klikken, maar nergens staat hoeveel tijd je hiermee wint. En pas na het spelen zie je dat er per beurt ook 1 seconde bij de tijd wordt opgeteld. Dat had ik toch liever van te voren willen geweten want nu moet ik eerst twee (fake) e-mailadressen invullen om nog een keer te spelen. En last but not least: waarom geen Adwords campagne op de zoekwoorden: ‘campina’ en "musical tarzan"? Volgens mij ga je dan echt meer pakken vla verkopen.

Deel dit bericht

3 Reacties

cor en liesbth 1702tk nr 68

9 stuks opgestuurd nog niets ontvangen ongeveer 3weken terug per post

areke sanders veldhoven

drie weken is nog niets ik heb 33 streepjescodes opgestuurd goed voor 11 kortingskaartjes maarliefst 5 weken geleden en nog niets binnen, leuk cadeautje voor 5-12 dacht ik maar helaas mischien dat de kerstman ze nog brengt.

Virginie

ja ook ik zit nog steeds te wachten op de kaartjes, al bijna 3 weken nu ???Jammer dat het op deze manier moet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond