Deel dit artikel
-

KPN heft redactie Planet Internet op

KPN staakt zijn redactionele activiteiten met Planet Internet en Het Net per januari volgend jaar. Daartoe heeft de directie een voorstel ingediend bij de Ondernemingsraad.

De redactie is gisterenochtend geïnformeerd over de plannen door de directie. Zij hoopt in december een positief antwoord te ontvangen van de Ondernemingsraad. In dat geval heft KPN de redactie, ooit de grootste online nieuwsredactie van Nederland, op.

Een woordvoerder KPN bevestigt het bericht dat de eigen redactie overtallig is verklaard. Hij stelt dat KPN geen producent van content meer wil zijn, maar een transporteur. Volgens een zegsman is het niet uitgesloten dat een deel van de redactie overgaat naar nieuwstitel Dag, een gezamenlijk project van KPN en uitgever PCM.

Bij de redactie van Planet Internet en Het Net werkt circa 12 man in vaste dienst.

De betreffende websites worden niet opgeheven. Het is de verwachting dat KPN die wil blijven onderhouden, maar dan met kopij van externe toeleveranciers. Dat zouden een of enkele grote leveranciers moeten zijn. Het is vooralsnog onduidelijk of KPN daarmee doelt op bedrijven als De Telegraaf, PCM en Sanoma.

Deel dit bericht

18 Reacties

mieke

Ugh! Hebben wij als klant ook nog iets te vertellen? Het draait om de klant. En de klant weet u vast te houden via het personeel!Ik wil HetNet, en niet zomaar kopij van externe toeleveranciers (grote). KPN bepaalt het weer……..

Erik van der Zwan

KPN voert een zwalkend beleid. Vijf jaar geleden werd de redactie van Planet ook al gehalveerd.  Zie: http://www.webwereld.nl/articles/6831  Daarna werd er weer ge?nvesteerd in 'content' ten burele van deze KPN-dochter.  En nu vind er weer een afvloeiing plaats van redactieleden. Dat krijg je met een bedrijf als KPN dat niet sterk is in strategievorming en uitvoering.

Sanchoz

No content, no business

don van riet mgt consultant ICT

Als oud-KPN-er ken ik het zwalkende beleid rond content (ooit als "KPN geel" onderdeel bestempeld) als geen ander. Juist nu is Getronics aangeschaft, die zich ook meer op de content en mediakant is gaan richten. Gaat die tak van sport dan ook exit? Voor hetzelfde geld zit KPN over 5 jaar weer even dik in content als in 2001, het topjaar met Planet in Nederland, Duitsland en Belgi?. Je weet het maar nooit….. Voorlopig zitten we met zo'n vage kreet als contentdrager: is dat weer alleen transport of ook nog brokership?

hidde tuinstra

Ik snap er niks van

Maria

Ja, logisch. Planet is toch erg gericht op het pushen van content (persoonlijk vind ik het interessante content) en minder op het genereren van user generated content. Terwijl daar de web 2.0 bezoeker maar ook de internetleek hedendaags vanuit gaat.

Bas

Zeer jammer, planet multimedia is toch elke dag een moetje voor het ict nieuws. Al waren hier natuurlijk al geruime tijd geen kpn gerelateerde berichten meer te zien (censuur).

Joop

Aha, KPN wil geen roducent van content meer wil zijn maar is een krant begonnen!!!! Is dat geen content dan?

Erik van der Zwan

@Joop Dat bedoel ik dus, KPN is een kneus in strategie en keuzes maken.

Sistermans

Beste Lezers,Ik vind dat de redactie moet blijven.Alleen Planet heeft voor mij de mix van Nieuws, Web,pc Ict en Entertainment.De tone of voice van de redactie hoort daarbij.Dat onderscheidend vermogen van Planet (redactie) houdt mij ondanks de plussen en minnen van Planet mij als klant. Succes en vriendelijke groet, J. Sistermans

Pim

Planet rekent de klanten te veel voor een internetverbinding. Al die 'aantrekkelijke' extra's worden ook steeds verder uitgekleed. De Helpdesk functioneert slecht sinds de overname van KPN. De portal is al sinds jaren mijn favoriete magazine. Elke dag nieuws over alles wat de modernen mensch bezig houdt. Jammer voor de klanten maar ook jammer voor KPN als de stekker er uit trekken. Ik zie, na tien jaar klant te zijn geweest, uit naar een andere provider!

Louis

Helaas moest ik door interne KPN-problemen mijn al langlopende abonnement op Planet Inetrnet "inruilen" voor dat van HetNet. Daar heb ik zoveel problemen meegemaakt, dat ik dit meteen weer heb opgezegd. Intussen bleef Planet Internet steeds mijn hooggewaardeerde opstartpagina. Nu helpt KPN ook dit weer om zeep…. Treurig en eigenlijk grote schande! Moet ik maar weer eens op zoek…

Ron de Milde

Treurig, treurig,Na meer dan 10 jaar Planet member te zijn is het nu wel mooi geweest. Juist het Planet portal en de bijgeleverde <content> extra's weerhielden mij ervan naar een < goedkopere > < transportdienst > over te stappen. Die loyaliteit geef ik nu op en ga als een goed Nederlander voor goedkoop. Want KPN slaat hiermee de plank volkomen mis. Heel veel complimenten voor de redactie, jullie hebben prachtig werk geleverd. Advies: begin voor jezelf als content dienst en laat ons < lezers> niet in de steek. Ene….KPN, ik denk als tegenactie om mijn telefoon er ook maar uit te gooien.

Bert van der Molen

KPN wordt geleid door idioten en zuinige boekhouders. De heer Amos Kater spant de kroon met zijn flaters en onbegrijpelijke beslissingen. Gelukkig voor KPN verlaat deze luchtfietser dit bedrijf in januari.

folkert soetenga

Onbegrijpelijk ongeveer 10 genoten van het omvangrijke pakket van Planet. Het was een voorbeeld in internetland. Het ultieme startpunt. Info en entertainment. Geen andere site nodig om geinformeerd te blijven. Redactie zeer bedankt voor al dat goeds en moois. Hopelijk gaat de bittere smaak snel verloren bij een andere werkgever.Deze zwalkt en heeft in het geheel geen oog goede zaken die gewaardeerd worden. Het is tijd voor vertrek ook voor mij (met een nare nasmaak)

Hendrik

Als een van de eerste abonnees van World Access in 1995, later Planet, betreur ik deze beslissing van KPN. Marketingtechnisch een blunder van de eerste orde. Het opbouwen van een band met je klant is een moeizaam en kostbaar proces. Dit nu zomaar over boord te gooien getuigd van een enorme kortzichtigheid en kapitaalvernietiging. Klanten worden schijnbaar niets gevraagd en loyaliteit, dat is iets waar KPN schijnbaar nog nooit van heeft gehoord. Het klantenbestand van Planet bestaat uit bovengemiddeld goed opgeleide abonnees die voor kwaliteit altijd al wensten te betalen. Een doelgroep waar andere marketeers hun vingers bij zouden aflikken. Niet dus KPN, triest en amateuristisch. Als klant voel ik mij geminacht en in de steek gelaten.Redactie bedankt voor jullie gedegen werk in het toch al zo vluchtige internet wereldje. Het ga jullie goed.

Hans

Nu begrijp ik ook waarom KPN komend jaar niet meer met de Slechtvalken in Gemert verder gaat. Ben benieuwd wat er met Planet Internet verder gaat gebeuren.

bernard

Om reden van de frisheid van de planet-home page ben ik abonnee geworden enkele jaren geleden. Ik vrees in de toekomst een soort gratis krant, optelsom van andermans headlines, zonder ziel en kleur.Armoe troef, daar bij de kruideniers van kpn. 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond