Deel dit artikel
-

Facebook in sociale advertenties

Het sociale netwerk Facebook heeft dinsdag in New York zijn advertentiestrategie onthuld. Er worden niet minder dan drie aparte instrumenten aangeboden.

Facebook lanceert Social Ads (grotendeels gebaseerd op gebruikersprofielen), Beacon (advertenties via zogenoemde feeds) en Insights (het meest uitgebreide programma dat kijkt naar demografie en andere aspecten, zoals persoonlijke voorkeuren), dat alles onder de noemer Facebook Ads.

Gebruikers krijgen volgens Facebook zeer gerichte advertenties voorgezet, gebaseerd op bijvoorbeeld geografische locatie, interesses en zelfs politieke opvattingen, voor zover die zijn aangegeven.

Facebook spreekt over een heel nieuw advertentiesysteem, waarbij berichten viraal kunnen worden verspreid naar gebruikers met soortgelijke interesses via feeds. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld 'fan' worden van een merk en berichten daarover doorgeven aan vrienden. Volgens directeur Mark Zuckerberg levert dat een veel sterkere propositie op dan het voorzetten van banneradvertenties. Vrienden nemen eerder aanbevelingen van elkaar over.

Het netwerk, waaraan al heel lang is gewerkt, wordt gelanceerd met veertig advertentiepartners: Blockbuster, CBS, Chase, Coca-Cola Company, New York Times, Sony Pictures, Verizon, Dove en Zazzle.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond