Deel dit artikel
-

Ster met interactieve reclame via mobiele telefoon

Ster, de reclame-exploitant van de Publieke Omroep, begint in het voorjaar van 2008 met interactieve reclame. Tv-kijkers kunnen via hun mobiele telefoon proefproducten opvragen en testritten aanvragen.

"Kijkers krijgen bovenin een beeld te balk te zien die meldt dat de reclame interactief is", legt Thijs Bijleveld van MEiTV uit. Zijn bedrijf ontwikkelde MyGimmy, een applicatie voor de mobiele telefoon. Het programma toont de interactiekeuzes die horen bij de tv-reclame die op dat moment getoond wordt. Het programma werkt via Gprs en Umts.

Kijkers die geen MyGimmy op hun telefoon hebben geïnstalleerd, worden in de overlag van de commercial gewezen op een sms-nummer. Wie naar dat nummer sms’t gaat een dialoog met een systeem aan om uiteindelijk tot een MyGimmy-registratie te komen.

Ster heeft een licentie genomen op MEiTV’s interactiesysteem. Begin volgend jaar worden de eerste proeven opgezet en gaat Ster adverteerders werven om het systeem te testen. Vermoedelijk komen de eerste resultaten daarvan in het voorjaar op televisie.

MyGimmy doet momenteel praktische ervaring op met interactieproeven in het Rijnmond-gebied en Noord-Holland. In die regio’s heeft MEiTV sinds september samenwerkingsverbanden met regionale zenders daar. "Er draaien nu 4 campagnes. Over de resultaten kan ik nog niets zeggen."

Bijleveld denkt met MyGimmy direct marketing en massamarketing bij elkaar te brengen. "Adverteerders doen nu nationale tv-campagnes en los daarvan ook DM-acties. Wij combineren die twee en leveren via televisie zogeheten ‘hot leads’ op." De ondernemer verwacht niet dat adverteerders op termijn lagere advertentieprijzen willen gaan betalen en hun bestedingen meer prestatieafhankelijk maken.

"We werken volgens het opt-in-systeem en het adressenbestand dat we opbouwen is aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond