Deel dit artikel
-

LinkedIn wil zakelijke webprofielen nuttiger maken

De zakelijke uitgave Business Week is een van de partijen via wie profielensite LinkedIn zijn vleugels breder over het web uitslaat. De ook in Nederland populaire netwerksite voert een aantal vernieuwingen door om prominenter in de aandacht te komen.

In artikelen op BusinessWeek.com verschijnen náást de naam van het genoemde bedrijf een LinkedIn-icoon. Lezers die hun muis over het icoon bewegen zien in één oogopslag wie ze bij dat bedrijf direct of indirect kennen. Dit is een van de vernieuwingen die LinkedIn binnenkort door wil voeren.

Het bedrijf sloot samenwerkingsverbanden met verscheidene uitgevers om Business Week-achtige nieuwigheden te bieden. In essentie komt het erop neer, dat derden de API van LinkedIn aan kunnen roepen en de informatie van een ingelogd gebruiker over hun database heen kunnen leggen. Waar de twee informatiebronnen elkaar overlappen, onstaat – zo luidt de redenering – persoonlijk relevante informatie voor de lezer.

Vandaag publiceert LinkedIn de eerste vernieuwingen aan zijn homepage. Die zijn vooral optisch, maar bedoeld om de productiviteit en het kennisniveau van de gebruikers van LinkedIn te verhogen. De eerste tastbare resultaten van de API verschijnen begin volgend jaar. LinkedIn is, net als Hyves in Nederland, gebruiker van de Open Social API-set die erop gericht is meer uniformiteit te brengen in de wereld van widgets, gadgets en andersoortige interactieve digitale stickers.

Sinds kort is duidelijk dat uitgeverij News Corp. LinkedIn over wil nemen. LinkedIn-baas Dan Nye bevestigde daarover benaderd te zijn. De status van die gesprekken is niet duidelijk.

LinkedIn heeft naar eigen zeggen 17 miljoen geregistreerde gebruikers. Zijn Europese tegenhanger Xing.com claim dat het ruim 4 miljoen geregistreerde gebruikers heeft.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond