Deel dit artikel
-

Sint laat Bol-records sneuvelen

Nederlanders hebben met Sinterklaas massaal online boeken, muziek en elektronica en accessoires gekocht. De dagomzetten bij Bol.com hebben de afgelopen twee weken alle eerdere doen verbleken, zo laat het bedrijf weten.

De online verkopen stegen met zestig procent ten opzichte van 2006. Dit jaar waren nieuwe en klassieke kinderboeken, culinaire toppers van onder andere Jamie Oliver en accessoires die een persoonlijke identiteit en meerwaarde geven aan elektronische producten zoals pc’s, iPods en games de verkoophits.

Er waren vorige week diverse ‘piekuren’ waarin er elke seconde een product voor het Sinterklaasfeest werd aangekocht bij bol.com. Dat leidde tot omzetten van meer dan een miljoen euro per dag. In 2006 boekte Bol.com over het hele jaar een omzet van 107 miljoen euro.

Volgens Bol.com beginnen consumenten het gemak van online winkelen echt te ontdekken, juist in een periode dat de winkels overvol zijn, lange wachtrijen kennen, artikelen vaak snel uitverkocht zijn en er weinig tijd is voor uitgebreid winkelen.

Evenals vorig jaar is de door Endemol gelanceerde ‘Sint-Chatbot’ een groot succes gebleken. Sinds de start op 17 november, de dag van de intocht, hebben zeker duizenden bezoekers de chatbot toegevoegd aan hun messenger. Zo konden ze chatten met de Goed Heiligman. Zo voorzag de Sint bezoekers van grappen, recepten, surprise- en rijmtips.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond