Deel dit artikel
-

Penthouse koopt date-, dieet- en sexsites

Penthouse Media Group legt 500 miljoen dollar op tafel om 25 datingsites over te nemen, waaronder erotische en sexueel georiënteerde in Europa.

Sinds Penthouse in 2004 in surseance terecht kwam, en bijna failliet was, is de nieuwe directie het inhoudelijke terrein van de titel aan het verbreden. Het blad ging van sex naar ‘bloot met verhalen’ en baas Marc Bell zoekt nu ook uitbreiding op het web.

Om het merk Penthouse breder in de markt te zetten, neemt Penthouse Media Group voor een half miljard dollar het Amerikaanse bedrijf Various Inc. over.

Various is uitgever van onder meer de sexdatingsites AdultFriendfinder.com en Passion.com. Daarnaast geeft het reguliere datingsites uit rondom groepen als homo’s, joden, senioren, alumni en inwoners van Duitsland, Frankrijk, India, Italië, Spanje en Korea (overzicht).

Penthouse krijgt er 260 miljoen internetklanten bij, van wie er 1,2 miljoen een abonnment hebben op een van de datingsites. Dat levert nu jaarlijks 340 miljoen dollar omzet op.

De blootuitgever sloot in september nog een contract met New Frontier Media om Penthouse TV op te nemen in diens kanalennetwerk dat 90 miljoen kijkers bereikt. De distributeur biedt on demand- en IP-diensten aan kabel- en IPTV-exploitanten. Voor Penthouse is dit een volgende bron van inkomsten.

Bron foto: styleserver (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond