Deel dit artikel
-

Paramount in zee met Facebook

Filmstudio Paramount gaat videoclips van zijn speelfilms ter beschikking stellen via het sociale netwerk Facebook.

Dat gebeurt via een applicatie genaamd VooZoo van FanRocket, een starter uit Silicon Valley. Facebook-gebruikers hebben toegang tot fragmenten van duizenden films: van The Ten Commandments tot Forrest Gump.

Het gaat niet zozeer om trailers, maar om losse fragmenten, bijvoorbeeld van Eddie Murphy in Beverly Hills Cop of van Audrey Hepburn uit Breakfast at Tiffany’s. Via een knop kunnen Facebook-gebruikers de DVD bestellen.

FanRocket is overigens ook bezig met Paramount voor een virale campagne rond de volgende Indiana Jones-film Kingdom of the Crystal Skull.

De vriendensite Takes All Types uit New York lanceerde maandag een dienst bij Facebook waarmee in korte tijd veel bloeddonoren kunnen worden gemobiliseerd. Via een appicatie in hun profiel kunnen donoren worden benaderd. De dienst is voorlopig alleen beschikbaar in de VS.

Overigens is Facebook hard aan het internationaliseren: zondag werd de Franse versie van Facebook aangekondigd, nadat eerder al Spaanstalige en Duitstalige sites waren gelanceerd.

Op 24 maart wordt het team van Facebook versterkt met Sheryl Sanberg, die zes jaar lang bij Google de verkoopteams leidde van AdWords en AdSense.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond