Deel dit artikel
-

Nokia betrekt consumenten bij productontwikkeling

Het proces van ontwikkelen en testen van Nokia-producten is niet langer in nevelen gehuld. De toestelfabrikant nodigt bloggers en mediaspecialisten uit om te brainstormen over de toekomst van mobiele producten.

Dat meldt het Britse persbureau Reuters.

Een populaire video op Youtube, die Nokia al eerder met de wereld deelde, laat de Nokia Morph zien, een concept telefoon die zich vormt naar je pols en die werkt met nanotechnologie. Het schetst een beeld van de nieuwe weg die Nokia in bewandelt. Het bedrijf werkt niet meer in absolute geheimhouding, maar deelt steeds meer ontwikkelingen met de gebruikers.

Nokia deelt niet alleen futuristische ideeën op sites als Youtube, maar nodigt gebruikers ook uit om te brainstormen over de toekomst. Het bedrijf denkt meer ‘wilde ideeën’ te krijgen wanneer ze zich niet alleen meer richten op innovatie binnen het bedrijf, maar zich openstellen voor de wereld daarbuiten.

Het is een vorm van crowdsoucing waarbij bedrijven consumenten aanspreken voor bijvoorbeeld advies en innovatiedoeleinden. Op 18 september is Emerce e.day in De Doelen in Rotterdam. Crowdsourcing goeroe Jeff Howe is een van de sprekers op deze dag.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond