Deel dit artikel
-

Landmacht wint prijs voor multimediacampagne

De Koninklijke Landmacht mocht gisteren in de Verenigde Staten een prijs in ontvangst nemen voor de brutale ‘geschikt/ongeschikt’-campagne. Het krijgsmachtdeel kreeg de Creative Excellence Award en won in de categorie ‘beste multimediacampagne’.

Het ‘geschikt/ongeschikt’-thema wordt gebruikt in tv-commercials, radio, kranten, outdoor-reclame en internet. In de spotje is te zien over welke eigenschappen iemand moet beschikken om bij de landmacht te werken.

Weblog GeenStijl plaatste eerder video’s van reporter Rutger Castricum tijdens een oefening van de Landmacht in Noorwegen. Hier zat een advertentiedeal aan vast. Defensie voerde een forse campagne op de websites van News Media, de uitgever van GeenStijl.

De Creative Excellence Awards worden uitgereikt aan bedrijven uit de Verenigde Staten, Canada en Europa. Ook de Koninklijke Marine viel in de prijzen met een aantal van haar deelcampagnes.

Dezelfde campagne ontving vorig jaar een gouden Effie. Voor deze prijs moeten deelnemers aantonen dat hun communicatiecampagne daadwerkelijk effect heeft gehad. De Effie-jury was van mening dat de gedurfde toon aansloot op de mentaliteit van de doelgroep.

Het consortium Publicis/Maximum/Starcom is samen met de Landmacht verantwoordelijk voor de succesvolle ‘geschikt/ongeschikt’-campagne.

Deel dit bericht

1 Reactie

Emiel Kamzol

Geweldige campagne. Alle betrokkenen en speciaal de mensen van de landmacht gefeliciteerd. Jullie hebben er hard voor gewerkt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond