Deel dit artikel
-

ABN Amro opent sociaal ondernemersnetwerk

ABN Amro opent onder de naam Flametree.nl een online sociaal netwerk waar MKB’ers contacten en handel kunnen vinden of aanbieden.

Vanmiddag vindt in Amsterdam de lancering plaats van ABN Amro’s online zakelijke netwerk Flametree.nl. De bank speelt in op de populariteit van profielensites en ziet het online netwerk als middel om klanten aan zich te binden.

De bank hoopt dat ondernemers de site gebruiken om hun diensten op aan te bieden aan andere ondernemers. De oprichtsters van They Care Nanny Solutions gebruiken dit soort profielensites om personeel te vinden. "Via Hyves verstuurden we 2.000 berichtjes om kinderopvang te vinden. Uiteindelijk vonden we er 6 goede nannies", aldus de oprichtsters.

Flametree.nl begeeft zich op een markt die al bevolkt wordt door grote namen als Xing, Linkedin, Higherlevel.nl en Hyves. De site draagt het stempel ‘1.0 beta’, wat vooral hip klinkt.

Een jaar geleden lanceerde Fortis een vergelijkbaar initiatief, netwerksite Join2grow. Uit de zoekmachine blijkt dat 12 Nederlanders zich er inschreven.

Bron foto: runlevel0 (CC)

Deel dit bericht

9 Reacties

Sjef Kerkhofs

Flametree.nl draait toch al een week of 2 ? Ik zit er al wel even op in ieder gaval :p

Danny de Wit

Helaas is men blijkbaar vergeten dat 'flame' internationaal op het web iets geheel anders betekend. Zie hier http://en.wikipedia.org/wiki/Flame_war  Trouwens er zijn meerdere initiatieven om ondernemers met elkaar in contact te brengen, waaronder niet in de minste plaats ons eigen: http://www.exvo.com Zie Exvo ID.

Paul

De site accepteert bij registratie mijn reguliere e-mail adres niet (voornaam@achternaam.nl). Amateuristisch – ben er nu al klaar mee.

ilse

bijzonder. ik heb er als net gestarte zelfstandig ondernemer 4 weken over gedaan (3x gebeld en 2x gemaild) om geen afspraak te krijgen bij de abn amro voor een zakelijke rekening (niet eens een reactie terug). dus hoe ze dat 'online netwerk nou gebruiken als middel om klanten aan zich te binden', ben benieuwd. maar t zal zonder mij moeten…

Mindit

Wanneer gaan de banken nou eens begrijpen dat het niet alleen gaat om het faciliteren van (virtuele) borrels/bijeenkomsten, maar om echte toegevoegde waarde. Overigens, hoe dit past in de strategie van de post-overname ABN ontgaat mij geheel… Misschien offtopic, maar zo vond ik het recente radiospotje van de ING over bedrijfsoverdracht-informatie in een kleine groep van 8 ondernemers best goed… Een grootbank die (eindelijk) de 'menselijke maat' lijkt te ontdekken.

Peter

Uhmmm…maak een netwerk aan op floxtar.com (neem mkb.floxtar.com) en je bent ook klaar :s, zie niet in wat de toegevoegde waarde is van een dedicated zakelijke social network site….bovendien is ook dit sociale netwerk weer traag als stroop 🙂

Jan Willem

En helaas komt de site met mozilla firefox moeizaam op gang.

Klaas

Ik heb nog een leuke rechtzaak lopen met dit tuig van een bank. Kan ik dat verhaal daar gewoon publiceren onder alle businesscontacten? Mooie gelegenheid om dit stelletje een koppie kleiner te krijgen. Communiceren? Kunnen ze niet. Hebben ze ook nog nooit gedaan.

Sas

Ik mis NMB denkt met u mee! Niets virtueel maar gewoon tastbaar direct klantcontact.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond