Deel dit artikel
-

Nederlands verlies drukt resultaat LBi

Webbouwer LBi, in Nederland Lost Boys/Satama, boekt een nettoverlies van 700.000 euro. Dat is gevolg van tegenvallende resultaten in Nederland en Scandinavië. Het bestuur: “Dit is een erg slecht resultaat dat tot agressieve acties noopt.”

Scherpe daling van de omzet in Nederland en Scandinavië, de thuismarkten van LBi, levert het bedrijf een negatief resultaat op.

In Nederland bedroeg het operationeel verlies in het eerste kwartaal van 2008 1,4 miljoen euro. In Scandinavië daalde de operationele winst van 1,8 miljoen van vorig jaar tot 0,7 miljoen euro. Als reden geeft LBi ‘meer concurrerende en uitdagende marktomstandigheden’.

De omzet van het concern kwam in de eerste drie maanden van dit jaar uit op 37,8 miljoen euro, een toename van 3,8 procent. LBi rapporteert geen omzetcijfers per land.

In een toelichting op de cijfers zegt de directievoorzitter Luke Taylor dat Amerika, Engeland en Duitsland op weg zijn naar winstgevendheid. Hij verwacht dat de Nederlandse tak in het laatste kwartaal van dit jaar weer winstgevend zal zijn. Dat is de opdracht aan de nieuw aangestelde directie, die tevens zorg moet dragen voor de integratie van Lost Boys en Satama.

Mirabeau, een lokale concurrent van LBi, boekte over heel 2007 een omzet van 13 miljoen euro, Lectric 10,5 miljoen euro.

Deel dit bericht

1 Reactie

Peter

Dat is niet zo'n goed nieuws. Maar volgens mij moet je het wel relativeren, de operationele winst is nog altijd 3.6 miljoen euro. En daarnaast is het merk Lost Boys zo sterk dat ik verwacht dat het 2e kwartaal al er veel betere cijfers zullen komen. De markt groeit tenslotte door en steeds meer grote internationale merken zoeken een bureau dat ze wereldwijd kan helpen. LBi kan dat als enige speler echt goed.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond