Deel dit artikel
-

Amstel tevreden over bereik interactieve reclame

De interactieve methode waar verschillende aanbieders van digitale televisie in Nederland momenteel mee experimenteren, is bezig opmars. Dat een zogenaamde red button actie ook succesvol kan zijn, blijkt uit de resultaten van de Amstellovitch campagne van Amstel.

Abonnees van digitale televisie van Tele2 en UPC maakten vanaf 14 april kans om met een simpele druk op de rode knop de klassieker van Spanje, Real Madrid tegen Barcelona bij te wonen.

Binnen twee weken konden in totaal meer dan 20.000 mensen hun nieuwsgierigheid niet bedwingen en drukten ze op de rode knop tijdens de Amstel I-ad. Van alle inschrijvingen op de website kwam ruim 25 procent voort uit de actie. Een goede score aangezien ongeveer 10 procent van de Nederlandse huishoudens in het bezit is van digitale tv van UPC of Tele2.

De zogenaamde red button actie is ontwikkeld door Amstel en Qi als onderdeel van de totale Amstellovitch campagne. Naast de actie op digitale tv liep er tevens een succesvolle Amstellovitch sms actie. Deze was tussen 7 en 27 april te zien tijdens Amstellovitch commercials op analoge tv.

Amstel was niet het eerste biermerk met interactieve televisie. Onder meer concurrent Grolsch ging hen voor. Tele2 ontwikkelde eerder voor Grolsch en Agis aparte themakanalen. De adverteerders kregen hiermee als het ware eigen mini-zenders. Ook andere adverteerders gingen Amstel inmiddels voor.

De primeur in Nederland was weggelegd voor het televisieprogramma 3voor12. Abonnees van UPC konden na afloop van het programma een special van artiesten bekijken. Een groter publiek werd bereikt tijdens de TMF Awards. Kijkers konden toen via de afstandsbediening stemmen op hun favoriete artiest. De eerste rode knop-commercial van UPC was te zien bij SBS6. Digitale kijkers bij UPC konden bij een spotje van Holland Casino de interactie aangaan. Racoon had weer een andere primeur, de Nederlandse band kwam in maart met de allereerste interactieve videoclip.

Bij de interactieve tv-commercial van Agis konden kijkers van de voetbalkanalen van Tele2 konden een offerte aanvragen voor een zorgverzekering bij de verzekeraar.Tele2 gebruikt de rode knop verder om kijkers van RTL Travel door te sluizen naar een website van een touroperator.

Deel dit bericht

1 Reactie

Alexander

Ziet er goed uit! Bij Tele2 zijn ze overigens verder dan hierboven beschreven staat. Volkskrant heeft naast Grolsch ook een interactief kanaal. Hyves en ABN amro zullen zeer binnenkort een interactief kanaal starten bij Tele2. Adverteerders ontdekken nu dus steeds meer de toegevoegde waardes van interactieve tv. 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond