Deel dit artikel
-

Ziggo speelt met gedachte over beursgang

Kabelbedrijf Ziggo bereidt zich in laag tempo voor een eventuele beursgang. Een toenaderingspoging tot UPC voor een samengaan strandde al. Voorlopig echter is Ziggo’s grootste zorg het bestrijden van technische problemen.

Ziggo bereidt zich boekhoudkundig voor op een beursgang. Dat meldt Het Financieele Dagblad vanochtend naar aanleiding van uitspraken van financieel directeur Walter Blom eind vorige week.

Hoeveel geld het bedrijf uit de markt wil halen, hoeveel procent van de aandelen vrij verhaalbaar wordt en of en wanneer het geheel plaatsvindt, is niet bekend. Volgens Blom is een beursgang niet aan de orde op korte termijn vanwege het slechte beursklimaat.

Mogelijk biedt het krantenverhaal weer een opening voor Ziggo om in gesprek te raken met UPC Nederland, of diens Amerikaanse eigenaar Liberty Global.

Ziggo liet eerder al aan UPC weten dat het voorkeur heeft voor een samengaan met UPC. Dat zou een nagenoeg landelijk dekkend kabelbedrijf opleveren met zo’n 5,2 miljoen aansluitingen. UPC vindt zichzelf echter groot genoeg om zelfstandig door te gaan.

De grootste zorg op korte termijn voor Ziggo is echter het tevreden stellen en houden van zijn klanten. Ziggo is het fusiebedrijf van @Home, Casema en Multikabel. Ziggo is in handen van de investeringsmaatschappijen Cinven en Warburg Pincus.

Over de kwaliteit van de dienstverlening is de laatste weken veel rumoer. De Consumentenbond opende zelfs een meldpunt voor klachten, dat schijnbaar goed wordt gebruikt.

Afgelopen zaterdag zaten 4.000 huishoudens in Utrecht en omgeving nog zonder telefoon en internet als gevolg van een landelijk Ziggo-probleem.

De strubbelingen bij Ziggo leiden tot geïntensiveerd berichtenverkeer op de fora van Tweakers.net en Ziggo-gebruikers.nl. Forumleden houden elkaar doorlopend op de hoogte van hun laatste problemen, oplossingen en ervaringen met decoders, modem, internet en klantenservice.

Deel dit bericht

6 Reacties

Maarten

Als ik Ziggo was zou ik na de desastreuze vorige week en dit weekend, nog even geen groeiplannen en ambities naar buiten brengen. En die "Ik wil luisteren" campagne kan ook nog wel even van de buis. Ik denk dat ze met de tienduizenden klachten die ze nu binnen hebben wel even genoeg om naar te luisteren hebben.

hans

eerst het netwerk fixen svp. Heel het weekend geen internet gehad nl. en problemen met telefoneren.

Erwin van Asselt

Ziggo is erin geslaagd haar kersverse naam binnen recordtijd te verkwanselen. Daarnaast ook nog eens het toonbeeld van oude marketing. Eerst de voorkant optuigen (zwierige reclame-campagnes) en daarna pas aandacht schenken aan een goed doordachte integratie van services en systemen. Beursplannen getuigen dan vooral van hoogmoed. Voorlopig zijn alle problemen bij Ziggo nog niet onder controle.

moneyes

Voor beleggers is het gekozen moment juist perfect! Door de dramatische performance van Ziggo en de golf van over zichzelf afgeroepen negatieve publiciteit krijgen we bij een beursgang de kans om goedkoop in te stappen.

Sint Smeding

@Erwin van Asselt: Het probleem met dit soort bedrijven is dat de techniek vooral in dienst staat van de (vaak marketinggerichte) organisatie en het bijbehorende management.Ik ben het met je eens dat het niet eerlijk is naar je klanten om 'prachtige' reclamecampagnes in elkaar te zetten en voor de technische integratie van de bedrijven met de vingers gekruisd er maar vanuit te gaan dat de 'technische mensen' dit wel in orde laten komen. En er dan achter te komen dat die operatie flink onderschat is.Intern zullen achteraf fouten die zijn gemaakt worden aangestipt als 'leermomenten', waarna men weer overgaat tot de orde van de dag.

Kees

Waarschijnlijk speelt geld geen rol bij Ziggo. Want om nu je imago zo te verkl*ten en dan er weer heel veel geld tegen aan te gooien om het imago weer recht te zetten lijkt mij zonde. Maar op de beurs gaan? Eigenlijk niet zo slecht idee. Neem aan dat de koers laag zal zijn en slechter dan dit kan niet.Potentiele kans?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond