Deel dit artikel
-

Britse uitgever Guardian pleegt coup in medialand

De uitgever Guardian News & Media, onderdeel van de Guardian Media Group, heeft het in Amerika gebaseerde paidContent.org aangekocht. Met de acquisitie van online uitgever ContentNext, krijgt de Britse speler onder meer paidContent.org in zijn bezit.

De Amerikaanse blog, die later uitgroeide naar een belangrijke b2b-speler op het gebied van digitale content, was in eerste instantie op zoek naar investeerders, toen de organisatie benaderd werd door Guardian. Zo laat oprichter Rafat Ali weten.

Na de overname, die het bereik van de Britse uitgever moet vergroten over de oceaan, blijft paidContent.org zelfstandig opereren.

De site paidContent.org is onderdeel en zelfbenoemd vlaggenschip van ContentNext, de online uitgever die vaknieuws en content levert op het gebied van media, entertainment en technologie. Tot het uitgeversnetwerk behoren onder meer mocoNews.net, wat nieuws brengt op het gebied van mobiele content, paidContent:UK, die zich richt op het Verenigd Koninkrijk en Europa en contentSutra.com, die de markt van digitale content in India moet verslaan.

De overname betekent een grote stap in de uitbreiding van Guardian News & Media buiten het Verenigd Koninkrijk. De laatste paar maanden lanceerde de uitgever al Guardian America en ging hete en commerciële relatie aan met persbureau Reuters om advertenties in de Verenigde Staten te kunnen verkopen. In het Verenigd Koninkrijk levert Guardian News & Media onder meer de kranten The Guardian en The Observer.

Guardian News & Media wilde verder weinig kwijt over de bedragen die gemoeid waren met de overname.

BoomTown, die de scoop had van de overname liet weten ingelicht te zijn door een bron die evrtelde dat paidContent.org van de hand ging voor een prijs boven de 30 miljoen dollar. Op die site wordt de overname al bestempeld als ‘de nieuwste coup in medialand’.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond