Deel dit artikel
-

Vodafone breidt web care uit met webtool

Het WebRelations-team van Vodafone houdt graag een vinger aan de pols en kiest hiervoor de nieuwe webtool van Buzzcapture om de online buzz te meten op weblogs en fora.

Het speciale team van Vodafone volgt al actief verschillende weblogs en discussieforums, maar gebruikt hiervoor nu ook het online dashboard van Buzzcapture.

Met de internet-scanner, die online analyseert wat consumenten zeggen over het merk, krijgt Vodafone via een gepersonaliseerd dashboard informatie over de hoeveelheid discussies, waar deze gevoerd worden, welke onderwerpen er spelen op de markt en wat de sentimenten zijn.

Zo is er bijvoorbeeld onder ‘Brands’ in het menu alle door Vodafone opgegeven merken te vinden. Ook handig om een oogje in het zeil te houden bij concurrerende marktspelers.

Op basis van de data uit de webtool bepaalt Vodafone haar standpunten. "Als er de noodzaak is, dan reageert ons WebRelations-team bijvoorbeeld op weblogs om meer informatie te geven. Ook bij problemen bieden we aan om even te bellen om het zo weer op te lossen", aldus een woordvoerder van het bedrijf.

Steeds meer bedrijven hebben speciale afdelingen die de publieke beeldvorming rondom het bedrijf in de gaten houden. Vodafone heeft een Webrelations-team, maar ook bijvoorbeeld UPC heeft een speciaal helpdeskteam dat doorlopend klachten op blogs, discussieforums en webchats zoekt en neutraliseert. En natuurlijk Ziggo, die de laatste tijd regelmatig wat te verduren kreeg op het gebied van boze klanten, gebruikt de webtool van Buzzcapture.

Buzzcapture monitort meer dan 500 duizend online bronnen in Nederland. Het bedrijf werkt onder meer voor klanten als Microsoft, Nutricia, Universal Media, Lost Boys, Essent en de Rijksvoorlichtingsdienst.

Bron foto: qwerty_guari (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond