Deel dit artikel
-

New York Times en LinkedIn bundelen krachten

De laatste inspanning van de New York Times uit zich in een contentsamenwerking met het zakelijke sociale netwerk LinkedIn. De leden van de netwerksite die de technologie en zakelijke pagina van de Times bezoeken, krijgen speciaal op hun toegesneden informatie te zien.

De krant die zich al eerder onderscheidde met een eigen sociaal netwerk en Twitter-feeds maakt nu handig gebruik van de informatie van LinkedIn. Het nieuws dat wordt geselecteerd voor de LinkedIn-gebruikers, is gebaseerd op de informatie uit hun profiel op de netwerksite.

De profielgegevens die hiervoor worden gebruikt, zijn volgens de New York Times geanonimiseerd. Leden die werkzaam zijn in de energiesector krijgen de mogelijkheid om bijvoorbeeld relevant nieuws te zien over de zakelijke energiemarkt.

In een aparte sectie worden op de eerder genoemde pagina’s de laatste 5 relevantie nieuwsartikelen getoond.

Daarnaast is het mogelijk om het nieuws uit de New York Times te delen of een discussie aan te gaan over het onderwerp met leden uit het persoonlijke netwerk van de gebruiker.

De krant maakt hun informatie steeds toegankelijker. Eerder werd al bekend dat de New York Times bezig is API’s die het voor andere partijen makkelijker moet maken om de data van de krant te gebruiken.

Eerder ging LinkedIn een samenwerking aan met Business Week. Op de site van de zakelijke uitgave staat naast een artikel een LinkedIn-icoon wanneer een bedrijf wat hierin wordt genoemd ook te vinden is op de zakelijke netwerksite.

Lezers die hun muis over het icoon bewegen zien in één oogopslag wie ze bij dat bedrijf direct of indirect kennen.

Ook andere partijen kunnen de API van LinkedIn aan roepen en de informatie van een ingelogd gebruiker over hun database heen leggen. Waar de twee informatiebronnen elkaar overlappen, onstaat, zo luidt de redenering, persoonlijk relevante informatie voor de lezer.

In Nederland koppelde LinkedIn zijn naam aan het Financieele Dagblad en Nyenrode. Deelnemers aan de FD Career Challenge van dit jaar werden automatisch lid van de FD Career Challenge Group op LinkedIn.

De deelnemers moesten hier 3 opdrachten volbrengen waarbij ze onder meer 3 aanbevelingen van relaties moesten verzamelen in het kader van personal branding.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond