Deel dit artikel
-

KPN lanceert webcare-team

Steeds meer bedrijven hebben speciale afdelingen die de publieke beeldvorming rondom het bedrijf in de gaten houden. Ook KPN lijkt nu de noodzaak hiervan in te zien en introduceert KPN Webcare.

Dat blijkt uit een mail die de IT-communitysite Tweakers.net ontving van het webcare-team van de telecomprovider.

KPN wordt hiermee zelf ook actief op fora om gebruikers of consumenten op de juiste manier te informeren of te helpen bij problemen. Daarnaast hoopt de provider klanten ook een eerlijk beeld te geven van KPN.

De reden om een dergelijk team op te starten, zo blijkt uit de mail, is dat ‘steeds meer klanten hun weg vinden naar een internetforum om andere gebruikers vragen te stellen, hun ergernis te uiten of om te lezen wat de ervaringen zijn van anderen’. Volgens KPN worden gebruikers ‘niet altijd op de juiste manier geïnformeerd’.

KPN gaat zowel technisch als informatief reageren op Tweakers.net om klanten beter te informeren en eventuele onduilijkheden weg te nemen.

KPN lijkt hiermee rijkelijk laat te zijn. Vodafone heeft een Webrelations-team, maar ook bijvoorbeeld UPC heeft een speciaal helpdeskteam dat doorlopend klachten op blogs, discussieforums en webchats zoekt en neutraliseert. Ook actief is het Webcare-team van T-Mobile, die reageert op diverse foraZiggo, die de laatste tijd regelmatig wat te verduren kreeg op het gebied van boze klanten, gebruikt de webtool van Buzzcapture om op de hoogte te blijven van wat zich afspeelt op weblogs en fora.

Een woordvoerder van KPN laat weten er mee bezig te zijn, maar in dit vroege stadium nog geen mededelingen te willen doen. Op welke andere fora het team actief is, wordt nog niet vrijgegeven.

Deel dit bericht

4 Reacties

Ted Verbeek

triest dat een bedrijf zo kan afzakken

Robin

Het wordt tijd dat een dochter dienst van KPN namelijk Telfort beter gaat luisteren naar haar klanten. Want sinds de VOIP dienst van Telfort bestaat is het in het gehele land drama. Hierover staan ook diverse klachten op tweakers forum topics maar ook andere online fora. Tele2 is overigens ook al langere tijd actief op web fora zoals die van tv programma's Kassa en Radar.

Anton

@Ted: Van zo'n reactie snap ik dus helemaal niets. Probeert een bedrijf direct op vragen en opmerkingen van consumenten te reageren, is het weer niet goed. Ik denk dat dit een zeer goede zet is! Op deze manier krijgt KPN directe feedback op haar doen en laten. Dit zal de dienstverlening alleen maar ten goede komen!

Mark

Dit is een puur opportunistische zet van KPN. Consumenten die terecht klagen over de verschrikkelijk slechte dienstverlening van KPN worden zo de mond gesnoerd. Damage control dus. Het overgrote merendeel van de consumenten die deze fora niet weten te vinden of niet mondig genoeg zijn om op fora mee te doen vallen buiten de boot: deze mensen blijven met hun problemen zitten. Uit ervaring weet ik dat het ondoenlijk is om een probleem met de klantenservice van KPN op te lossen. Ik heb daarom via http://www.sgc.nl een geschil tegen dit bedrijf aangespannen. Helaas de enige manier om je recht te halen als je met KPN problemen hebt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond